Pensionarii vor deveni baza consumului. Cum se pregatesc companiile pentru asta

Marti, 21 Octombrie 2014, ora 08:20
2516 citiri
Pensionarii vor deveni baza consumului. Cum se pregatesc companiile pentru asta

"Cine n-are batrani bogati sa-si cumpere!" pare sa sune noul slogan al marilor companii. Tinta acestora este generatia nascuta dupa finalul celui de-al doilea Razboi Mondial, produse de la scaunul de masina, care avertizeaza si preia controlul vehicului in caz de infarct al soferului, pana la cele farmaceutice speculeaza orice loc disponibil in piata marfurilor care ii vizeaza pe reprezentantii varstei a III-a.

Iar acestia sunt consumatori inraiti, dupa cum o releva statisticile. Pana in 2020, puterea globala de consum a varstnicilor va fi de 15.000 de miliarde de dolari, estimeaza Euromonitor. Consumul este deja in crestere in randul persoanelor trecute de 60 de ani comparativ cu generatiile anterioare care au atins aceeasi varsta. O analiza Eurostat arata ca in ultimele doua decenii, consumul a crescut de la 30% la 50% in randul persoanelor de varsta a III-a, se arata intr-un articol al publicatiei Financial Times.

Planeta pensionarilor

Pana in 2050, omenirea se va confrunta pentru prima data cu o reprezentativitate mai mare a varstinicilor fata de cea a nou-nascutilor si copiilor de pana la 5 ani. O adevarata planeta a pensionarilor pe care marile companii se pregatesc sa o intampine cu oferte dupa gustul si nevoile acestora.

Investitiile in cercetare facute de companiile farmaceutice si biotehnologice au crescut cu 3,1% in acest an, atingand cifra de 201 miliarde de dolari, conform datelor stranse de analistii de piata de la Battelle. Merita cu prisosinta din moment ce 86% din americanii cu varste peste 65 de ani au cel putin o boala cronica, iar jumatate dintre ei au doua sau mai multe afectiuni.

Soferul matusalemic

Scaunul cardio al masinilor Ford nu este singura inovatie care vizeaza confortul si siguranta varstnicilor in spatele volanului. Toyota a intrat de asemenea in cursa tehnologica pentru acapararea pietei de cumparatori de masini cu talon de pensie. O piata care a depasit 140 miliarde de dolari in ultimele 12 numai in Statele Unite.

Cerintele consumatorilor de peste 50 de ani sunt si ele in crestere. 60% dintre acestia sustin ca noile tehnologii nu raspund in mare masura asteptarilor lor, conform unei evaluari facute de Silversurfer.

"Trendul in piata este dominant si se observa clar ce vor consumatorii si pe ce sunt dispusi sa isi cheltuie banii. Soferii cu varsta de 100 de ani nu vor reprezenta ceva neobisnuit in viitor", explica Pim van der Jagt, directorul centrului de cercetari al companiei Ford. Reprezentantii companiei spera ca prototipul scaunului cardio sa fie introdus pe fiecare model al masinilor Ford in mai putin de 5 ani. In Japonia, o tara care conduce in topul numarului de varstnici ca procent al populatiei, Toyota testeaza o serie de senzori care sa permita, inclusiv soferilor care se confrunta cu o diminuare a simturilor necesare unui sofer, posibilitatea varstnicilor de a se bucura de o plimbare in autoturism.

Un alt studiu derulat in Statele Unite arata ca varstinicii renunta foarte greu la a pune "volanul in cui", iar industria auto spera sa speculeze acest aspect in favoarea sa. Varstinicii se indreapta spre un ev de aur in care nu doar ca au o speranta de viata mai lunga, dar ating varsta pensionarii intr-o conditie fizica mult mai buna decat predecesorii lor, putand sa activeze in continuare in campul muncii, sa castige mai mult si, bineinteles, sa consume mai mult decat generatiile anterioare.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Microsoft vrea să introducă reclame în Windows 11. Cum pot fi dezactivate
Microsoft vrea să introducă reclame în Windows 11. Cum pot fi dezactivate
Microsoft vrea să introducă reclame în meniul de Start al Windows 11, conform informațiilor oferit de utilizatorii beta din Statele Unite. Experimentul se aliniază practicii companiei de a...
Disney +, platforma de streaming, va implementa măsuri împotriva partajării de parole
Disney +, platforma de streaming, va implementa măsuri împotriva partajării de parole
CEO-ul Disney, Bob Iger, a anunțat că platforma de streaming Disney+ va implementa măsuri împotriva partajării de parole la nivel global începând din această vară. Această mișcare a...
#produse destinate pensionarilor, #piata de consum pensionari, #piata auto pensionari , #Stiri Companii