Producatorul american de bauturi racoritoare PepsiCo Inc. va testa imbutelierea marcii sale de apa Aquafina in doze de aluminiu, pe fondul reactiilor negative fata de plastic, transmite Bloomberg.
PepsiCo a precizat joi ca va incepe sa vanda apa Aquafina in doze de aluminiu in cursul anului urmator, oferindu-le partenerilor de tip stadioane si restaurante. Compania va testa acelasi produs si in unele locatii de vanzare cu amanuntul.
Daca noua forma de ambalare se va dovedi populara in randul clientilor, ar fi una din cele mai importante cazuri de companii care au renuntat la plastic. Aquafina este una din cele mai populare marci de apa din SUA, alaturi de marca Dasani de la Coca-Cola Co., si a devenit sinonima cu sirurile de sticle de plastic care s-au aflat pe rafturile supermarketurilor timp de mai multe decenii.
In general, dozele de aluminiu contin mai mult material reciclat decat sticlele de plastic iar consumatorii sunt mai inclinati sa recicleze dozele de aluminiu. In plus, este mai putin probabil ca aceste cutii de aluminiu sa ajunga sa pluteasca in ocean.
In paralel, PepsiCo va inceta sa mai vanda apa gazoasa Bubly in sticle de plastic si de asemenea, la finele lui 2020, sticla de plastic pentru marca sa de apa premium LIFEWTR va fi produsa in intregime din plastic reciclat in SUA.
Grupul american PepsiCo estimeaza ca toate aceste masuri vor elimina peste 8.000 de tone de plastic.
In Romania, Pepsi este reprezentata de Pepsi Americas, care a intrat pe piata locala prin preluarea Quadrant-Amroq Beverages, fostul imbuteliator local al bauturilor PepsiCo, pe care l-a integrat in anul 2006. Compania este, in prezent, al doilea mare jucator de piata locala de soft drinks.