Piata de publicitate din Romania va inregistra o crestere de 1,9% in 2014

Luni, 09 Decembrie 2013, ora 18:50
1737 citiri
Piata de publicitate din Romania va inregistra o crestere de 1,9% in 2014

Piata de publicitate din Romania va inregistra o crestere de 1,9% in anul 2014, digitalul urmand sa isi continue cresterea, potrivit noului set de predictii ale ZenithOptimedia.

Publicitatea va incepe sa cunoasca in urmatorii zece ani cea mai puternica perioada de dezvoltare sustinuta, inregistrand o crestere globala estimata la 5,3% (in 2014), fata de 3,6% (in 2013). ZenithOptimedia estimeaza ca aceasta crestere va ajunge la 5,8% in 2015 si 2016, datorita tehnologiei mobile.

Conform noului set de predictii facute de ZenithOptimedia, cresterea consumului global de publicitate in anul 2014 va fi influentata de stabilitatea pietei de publicitate europene, precum si de cele trei evenimente care au loc la patru ani: Jocurile Olimpice, Cupa Mondiala la Fotbal si alegerile din Statele Unite.

In privinta Romaniei, reteaua ZenithOptimedia spune ca este rezervat optimista. "Ne asteptam ca 2014 sa fie anul mult asteptat si sa schimbam sensul trendului. Suntem optimisti pentru ca avem evenimente de anvergura care ar trebui sa atraga si la nivel local investitii aditionale. Suntem optimisti pentru ca, indiferent de evolutia GDP-ului sau scaderea consumului, scaderea cumulata din ultimii ani ai pietei de media a depasit si cele mai negre estimari. Suntem totusi rezervati, caci, politicul local isi poate pune amprenta, asa cum a mai facut-o in acesti ultimi ani, adancind criza in care industria de media se afla deja", se spune in comunicat.

Potrivit ZenithOptimedia, dupa cinci ani de scaderi succesive ale pietei de publicitate din Romania, pentru 2014 este preconizata o crestere usoara de 1,9%.

Televiziunea va ramane dominanta in mix-ul media, dar ZenithOptimedia se asteapta la o usoara scadere si la o stabilizare a celorlalte medii de comunicare, atat pe fondul cresterii investitiilor, cat si a ponderii digitalului.

Digitalul, care a reusit ca in 2013 sa devina al doilea mediu de comunicare ca importanta dupa TV, isi va continua cresterea. "Ne asteptam ca digital video advertising-ul sa aduca un suflu nou si sa altereze un pic raportul de forte intre performance (agresiv in ultimii ani) si display", spune ZenithOptimedia.

Conform ZenithOptimedia, "o necunoscuta ramane publicitatea pe panouri (outdoor)". "Legea 185/2013 ar trebui sa intre in vigoare la inceputul anului 2014. Efectele pot fi dramatice. Vom fi capabili sa le evaluam in prognoza noastra de la sfarsitul primului trimestru al noului an", mai spune ZenithOptimedia.

Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă, Directorul Financiar al ONE United Properties, a participat la cea de-a treia ediție a Quarterly Report, din 6 martie, eveniment marca Ziare.com, alături de partenerul principal...
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Peste 80 din cei 186 de angajaţi ai combinatului de alumină Alum SA din Tulcea vor rămâne fără locuri de muncă, începând de luni, a anunţat, joi, 28 martie, subprefectul judeţului...
#publicitate romania, #studiu publicitate , #Stiri Companii