Profitul Baidu, cea mai mare companie de Internet din China, dupa valoarea de piata, a crescut cu 80%, depasind estimarile analistilor. Mai mult, profitul din advertising al motorului de cautare a crescut brusc.
Venitul net al Baidu s-a majorat pana la 1,88 miliarde de yuan, raportat la venitul de 1,05 miliarde de yuan inregistrat anul anerior, se arata intr-un comunicat oficial prezentat de Baidu.
Cifrele depasesc estimarile analistilor care sustineau ca venitul va fi de 1,85 miliarde de yuan.
CEO-ul companiei, Robin Li, catalogat de revista Forbes drept cel de-al doilea cel mai bogat om din China, si-a sporit investitiile in servicii de tip wireless sau traveling, pentru a face fata competitorilor Alibaba Group, care detine Yahoo, si Tencent Holdings, scrie publicata Bloomberg.
Profitul pentru trimestrul al patrulea va creste cu cel putin inca 80%, sustin oficialii Baidu. Declaratia se bazeaza pe succesul lor in advertising si numarul companiilor care platesc pentru publicitate si cuvinte cheie, care au sporit vanzarile cu 85% in trimestrul incheiat in septembrie.
"Baidu a raportat rezultate foarte bune in T3 si au oferit o perspectiva robusta pentru situatia din T4", a declarat Eric Wen, analist Mirae Asset Securities din Hong Kong.
Cel de-al patrulea trimestru "este, de obicei, cel mai bun sezon pentru retailerii online, asa ca investitiile in advertising vor continua", este de parere Wen.
Vanzarile pentru cel de-al treilea trimestru au crescut pana la 4,18 miliarde yuan, de la cifra de 2,26 miliarde inregistrata anul trecut, potrivit companiei. Cifra a depasit media 3,93 miliarde de yuan estimata de analisti.