Publicis, grup francez de publicitate, a platit 3,7 miliarde de dolari pentru preluarea americanilor de la compania de consultanta Sapient, ca parte a planului sau ambitios de a-si extinde prezenta pe piata din SUA.
Conform Publicis, consiliile de administratie ale celor doua companii au aprobat aceasta tranzactie, prin care grupul francez va plati mai mult decat valoarea de piata a companiei americane, de 2,46 miliarde de dolari, scrie Financial Times.
Actiunile Sapient au urcat la bursa dupa ce tranzactia a fost facuta publica cu peste 20%.
La inceputul anului, Publicis a incercat sa fuzioneze cu Omnicom
Aceasta tranzactie reprezinta un succes special pentru directorul executiv al Publicis, Maurice Levy, care nu a reusit sa finalizeze fuziunea cu Omnicom, operatiune de 35 de miliarde de dolari, in prima parte a anului, principalele cauze fiind diferentele culturale si de legislatie fiscala.
Publicis urmeaza sa prezinte actionarilor noul sau plan strategic pentru urmatorii cinci ani. Levy a declarat ca intentioneaza sa accelereze investitiile si preluarile de companii de media digitala, pentru ca ponderea publicitatii digitale sa ajunga la jumatate dn totalul veniturilor grupului francez. In al treilea trimestru al anului, publicitatea digitala a reprezentat 41,6% din totalul veniturilor raportate de compania franceza.
Cu toate acestea, el a exclus afacerile de dimensiuni foarte mari, ca urmare a esecului proiectului Omnicom.
Sapient a aparut la inceputul anilor '90, cand dezvolta pagini de internet, dupa care si-a extins serviciile in principal prin preluarea de companii digitale. Firma americana detine SapientNitro, una dintre cele mai mari agentii de publicitate independente, care are printre clienti si Coca-Cola, Target, Audi si Marks and Spencer. Publicis s-a orientat mai ales catre publicitatea digitala, segment de care s-au aratat foarte interesati pricipalii sai competitori.
Fuziunea Publicis-Omnicom a fost vazuta ca un pariu necesar pe piata media si de marketing, odata cu avansul tehnologiei. Insa de la inceput, rivali si analistii din piata au avertizat ca potentialul acord se confrunta cu conflicte intre clientii celor doua companii, cu riscuri de reglementare si cu conflicte de cultura.
Acest esec a afactat imaginea Publicis, care incerca sa isi extinda cat mai mult prezenta pe piata americana. La acel moment, Levy a declarat pentru Financial Times: "Ne-am gandit ca poate este mult mai bine sa ne oprim inainte sa mergem la biserica".