Revolutia de la Arctic

Joi, 28 Iunie 2007, ora 09:17
1237 citiri

Portofoliul largit de produse si comunicarea mai dinamica a marcii au facut minuni in vanzari. Asta si-ar dori toti producatorii de electrocasnice! Aproape jumatate dintre clientii Arctic sunt in prezent tineri sub 35 de ani, dupa o buna perioada in care marca era vazuta mai degraba ca una invechita, daca nu chiar demodata.

Trecerea spre o imagine mai dinamica a marcii a mers in paralel cu extinderea portofoliului de produse, astfel ca Arctic nu mai produce acum doar renumitele frigidere, ci si masini de spalat, aragaze, hote, aspiratoare si chiar televizoare.

Schimbarile nu s-au facut peste noapte, iar declicul a inceput sa se produca dupa achizitionarea producatorului autohton de catre turcii de la Arcelik, in 2002. Tot de atunci, vanzarile companiei au inregistrat constant cresteri peste media pietei de profil: totul a culminat cu un plus de 30% anul trecut, pana la venituri de 196 de milioane de euro.

Hopuri si plusuri

Trecerea de la productia de frigidere la gama completa a imbunatatit pozitia in piata a Arctic, atat in tara, cat si la export. "A fost o idee fireasca. Toti competitorii nostri aveau gama completa", spune Monica Iavorschi, directorul de marketing al Arctic. La acel moment insa, studiile de piata nu livrau rezultate incurajatoare pentru traditionalul producator de electrocasnice: consumatorul roman era atasat mai degraba de marcile internationale, iar atunci cand se decidea sa cumpere un produs, se uita doar la marca si la pret.

Aceleasi studii indicau faptul ca marca Arctic era strans legata de produsele frigorifice si functiona ca o bariera mentala. Insa atuurile brandului nu erau de ignorat: "Arctic e o marca la indemana", si "frigiderul meu Arctic m-a tinut ani buni", obisnuiau sa raspunda consumatorii. Tot in 2002, cota de piata a Arctic pe segmentul de frigidere se ridica la 40% si, practic, nu avea un competitor real.

O marca "familista"

Primele mesaje pe care compania le-a transmis in 2003 si 2004, in prima etapa a rebrandingului, semnalau extensia de brand "Arctic nu mai inseamna doar frigidere" sau unele dotari tehnice unice in piata "Frigidere cu clasa energetica A". Intre timp, mesajele s-au mutat pe exprimarea valorilor marcii, asa cum e "Cred in tine".

<b>Bloombiz</b>

Continuarea(Sursa: <a href=http://www.evz.ro/article.php?artid=311534/ target=_blank>EvenimentulZilei</a>)

Guvernul roman da cu o mana, dar ia cu doua, mai ales ca vrea sa creasca taxele din nou in 2025
Guvernul roman da cu o mana, dar ia cu doua, mai ales ca vrea sa creasca taxele din nou in 2025
Guvernul a aprobat o schema de ajutor de stat pentru activitati productive si pentru industria prelucratoare, o schema mult asteptata pentru mediul de afaceri, in valoare de 500 de milioane de...
Schimbări în topul orașelor unde trăiesc cei mai mulți miliardari. În prezent, există 3.279 de super-bogați la nivel global
Schimbări în topul orașelor unde trăiesc cei mai mulți miliardari. În prezent, există 3.279 de super-bogați la nivel global
Mumbai a devenit capitala asiatică cu cel mai mare număr de miliardari, depăşind Beijingul, potrivit unei liste a bogaţilor la nivel mondial, realizată de Hurun Research Institute, transmite...