In majoritatea statelor din Europa de Vest, daca vrei sa-ti cumperi ceva de mancare, o sticla de apa, tigari sau racoritoare, seara sau in timpul noptii, iti este aproape imposibil sa gasesti un magazin deschis. La noi, insa, astfel de servicii sunt inca bine reprezentate. Dar buticurile de cartier incep sa piarda teren in fata multinationalelor.
In 2014, in tara noastra erau inregistrate 15.122 de astfel de firme, care au derulat afaceri de 2,12 miliarde de lei. Fata de anul 2011 a scazut atat cifra de afaceri (2,85 miliarde de lei), cat si numarul buticurilor (16.885).
Practic, in 2014, un chiosc din coltul strazii facea, in medie, 140.200 de lei pe an, in timp ce rulajul acum cinci ani era de 168.000 de lei.
Sectorul comertului traditional incepe sa piarda teren incet, dar sigur, in fata multinationalelor.
In perioada luata in calcul, magazinele de proximitate ale gigantilor in retail (de tipul Mega Image sau Carrefour Express) s-au inmultit, dupa cum ...citeste mai departe despre "Romania, tara buticurilor: Cati bani mai fac chioscurile de cartier, amenintate de Mega Image si Carrefour" pe Ziare.com