Romanii au cheltuit 55 milioane de euro pe whisky in 2011

Joi, 12 Ianuarie 2012, ora 14:25
1429 citiri
Romanii au cheltuit 55 milioane de euro pe whisky in 2011

Romanii au cheltuit in 2011 circa 55 de milioane de euro pe whisky, sustin principalii importatori, o valoare care nu impresioneaza tinand cont ca un roman consuma cu 35% mai putin whisky decat un irlandez.

Din cei 4,6 milioane de litri pe care jucatorii din industrie sustin ca i-au vandut in 2011 pe piata locala, aproape un sfert s-au comercializat in preajma sarbatorilor de iarna, insa promotiile au ramas principalul magnet, in conditiile in care entuziasmul din anii precedenti a disparut.

Profilul pietei de whisky din Romania este modest, raportat la volumul intreg al spirtoaselor, respectiv o cota de 6% din total. Un calcul mediu pe cap de locuitor rezulta intr-o "dubla" de 200 de mililitri pentru fiecare roman pe an, de circa 35 de ori mai putin decat un irlandez, conform indicelui care masoara consumul de alcool la nivel mondial, World/Global Alcohol/Drink Consumption 2010.

"Euforia cumparaturilor de sarbatori este, din pacate, istorie", spune Tudor Furir, directorul importatorului Pernord Ricard, unul din cei mai mari jucatori pe vanzarile de whisky din Romania. "Exista un oarecare optimism pentru 2012. Personal ma astept la o crestere de 5-10% daca previziunile macroeconomice se vor adeveri", afirma Furir.

Confruntati cu un picaj general de aproape 20%, in principal din cauza puterii de cumparare, importatorii cauta franarea declinului, in special cu promotii de pret.

Pe segmentul de whisky, care ocupa circa 50-60% din afacerile importatorilor de bauturi spirtoase, estimarile jucatorilor de top variaza intre un declin de 5% si o crestere "marginala", insa apar diferente la nivelul celor mai importante canale de distributie, respectiv HoReCa sau retailul modern.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Un alt obiectiv al Green Deal pare să fie lăsat uitării: Ponderea transportului rutier de mărfuri a crescut în zece ani
Un alt obiectiv al Green Deal pare să fie lăsat uitării: Ponderea transportului rutier de mărfuri a crescut în zece ani
Comisia Europeană își propunea, prin Green Deal, ecologizarea transportului de marfă, prin urmare, atragerea a cât mai multe companii de transport de marfă pe calea ferată. Însă în...
De ce a renunțat Alfa Romeo la numele "Milano" pentru un nou SUV. Care este noul nume ales de companie
De ce a renunțat Alfa Romeo la numele "Milano" pentru un nou SUV. Care este noul nume ales de companie
Producătorul auto Stellantis a cedat după o confruntare cu autoritățile italiene și a redenumit SUV-ul al cărui nume a fost contestant. Alfa Romeo Milano a stârnit controverse imediat după...
#whisky bani, #romani cheltuieli whisky, #alcool cheltuieli , #Stiri Companii