Sectorul Food din Romania a cheltuit 30 mil. de euro pentru promovare media, in 2014

Miercuri, 23 Iulie 2014, ora 10:50
1390 citiri
Sectorul Food din Romania a cheltuit 30 mil. de euro pentru promovare media, in 2014

Peste 29,4 milioane de euro au fost cheltuite de catre companiile Horeca /Hoteluri, Restaurante, Catering/ din domeniul Food pentru promovare in media din Romania, in primul semestru al anului, cel mai vizibil fiind segmentul fast-food, arata un raport de specialitate intocmit si publicat de mediaTRUST, furnizor de servicii de monitorizare catre companii romanesti si straine.

In perioada 1 ianuarie - 30 iunie 2014 s-au inregistrat 26.447 de reclame pe segmentul Horeca (lanturi de fast food, restaurante, pizzerii, cofetarii, cafenele), iar valoarea totala platita de catre companii pentru promovarea produselor s-a ridicat la 29.417.720 euro.

Un numar de 13.263 de reclame difuzate pe segmentul fast-food au promovat McDonald's, cu un rate card (RC) estimat la 16.233.870 de euro. Locul doi este ocupat de KFC care a inregistrat 4.963 de reclame si un RC de 7.669.711 de euro, in timp ce Subway s-a clasat pe locul trei cu 650 de reclame si un RC estimat la 555.730 de euro.

Potrivit sursei citate, pe segmentul 'Pizzerii', Pizza Hut a inregistrat, in primul semestru din 2014, un numar de 2.767 de reclame si un RC de 3.626.383 euro, Presto Pizza s-a clasat pe locul secund, cu 632 de reclame si un RC estimat de 180.376 euro. iar Speed Pizza - cu 113 reclame si un RC de 69.445 euro.

Hard Rock Cafe, lider in topul celor mai vizibile restaurante in publicitate

Topul celor mai vizibile restaurante in publicitate este condus de Hard Rock Cafe cu 783 de reclame si un RC de 203.969 de euro. Locul doi este ocupat de Beraria Siegfried cu 413 reclame inregistrate si un RC de 111.076 euro, in timp ce Trattoria Don Vito se afla pe locul trei, cu 404 de reclame si un RC de 100.836 euro. Hanul Hangitei a inregistrat, in perioada analizata, 346 de reclame si un RC de 446.000 euro.

Primul loc la categoria cafenele/ceainarii este ocupat de Ceainaria Adevarul cu 60 de reclame si un RC de 164.199 euro, iar Cafeneaua The Institute este a doua la aceasta categorie, cu 3 reclame si un RC de 5.175 de euro. Cafe Louis inchide podiumul, tot cu 3 reclame si un RC de 14.400 euro.

In prima jumatate a anului 2014, lanturile de fast-food au inregistrat 18.955 de reclame, fiind urmate in clasament de pizzerii, cu 3.571 de reclame, restaurante - cu 2.922 reclame, cafenele - 860 de reclame si cofetarii - cu 139 reclame.

Conform mediaTRUST, in perioada 1 ianuarie - 30 iunie a.c., au fost inregistrate 26.447 de reclame la categoria food/horeca dintre care 21.374 de reclame au fost difuzate la TV, 4.603 de reclame la radio si 470 au fost tiparite in presa scrisa.

Pentru vizibilitatea in publicitate raportul a luat in calcul rezultatele monitorizarii a 26.477 de reclame difuzate in intervalul de timp 1 ianuarie - 30 iunie 2014, la 20 de posturi de televiziune, 12 posturi de radio si 200 de publicatii centrale, la categoria Food/Horeca. Acest raport pe segmentul Horeca nu include hotelurile si pensiunile.

mediaTRUST Romania a fost infiintata in anul 1999 si furnizeaza servicii de monitorizare catre companii romanesti si straine. Compania este membra din 2004 a FIBEP, principala organizatie internationala a agentiilor de monitorizare, iar din octombrie 2010 este detinuta in proportie de 100% de IMM - Institute of Media Monitoring Polonia.

Clientii companiei provin din cele mai diverse sectoare ale pietei, de la domeniul financiar la telecom, IT, retail, farmaceutic, energie, gaze naturale, petrol, educatie, sport, cultura, showbiz, politic.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Audio Magic Eraser, unealta care le permite utilizatorilor să elimine zgomotele nedorite din filmări
Audio Magic Eraser, unealta care le permite utilizatorilor să elimine zgomotele nedorite din filmări
Google a lansat recent o caracteristică revoluționară numită Audio Magic Eraser, disponibilă exclusiv pe noile modele de smartphone-uri Pixel 8 și Pixel 8 Pro. Funcția este proiectată să...
”România nu este oaia neagră a Europei”. Un fost ministru de Finanțe descrie poziția țării noastre în relație cu marile deficite globale VIDEO
Discuțiile despre deficitul bugetar ridicat și procedura de deficit excesiv în care se află țara noastră încă din 2019 a acaparat dialogul public, dar prea puțin ne aplecăm asupra...
#companii domeniu food, #promovare media Romania, #companii fast food , #Stiri Companii