Simplitatea, cea mai importanta caracteristica a brandului. Exemple de succes

Miercuri, 15 Octombrie 2014, ora 16:50
3227 citiri
Simplitatea, cea mai importanta caracteristica a brandului. Exemple de succes

Cum a reusit Google sa depaseasca Yahoo? Cum a devenit Apple cea mai valoroasa companie? Sau cum au aflat toti de Intel? Raspunsul este simplu. Sau, mai exact, simplitatea.

Abilitatea de a extrage simple propozitii din concepte complexe de afaceri este unul dintre motivele pentru care Google, Apple si Intel sunt printre cele mai valoroase marci din lume. Google a facut totul ca marca si experienta utilizatorilor sa fie clare si simple, spre deosebire de Yahoo! si alte motoare de cautare, care au crezut ca un site mai aglomerat aduce mai multa valoare, scrie Busineww Week.

Apple a respins complexitatea, de la sistemul sau de operare, la designul produselor si la reclame. Iar Intel a creat o semnatura din cinci note muzicale si un slogan din doua cuvinte care a facut clientii sa fie siguri ca un PC cu "Intel Inside" este mai bun.

Aceasta este o lectie pentru McDonald's - o alta marca foarte valoroasa, care nu este pe drumul cel bun. Cel mai mare lant de restaurante fast-food a inregistrat, in al doilea trimestru, in SUA - cea mai mare piata, o scadere de 1,5%. Motivul? O abatere de la principii, spune Don Thompson, directorul executiv al companiei, care a arata ca meniul este prea complicat. McDonald's vrea sa-si imbunatateasca activitatea, echipa, publicitatea si chiar valoarea prin simplificare, deoarece se confrunta cu astfel de concepte noi, interesante (si mai simple), precum Chipotle, care este intr-o crestere ametitoare.

Multe marci americane nu sunt simple

Iar McDonald's nu este singura companie care se confrunta cu astfel de probleme. Producatorii americani de automobile au parte de aceste probleme de ani de zile. Unele companii auto au inteles de mult timp puterea simplitatii marcii. BMW este perceputa ca "performanta", Mercedes, ca "inginerie germana", iar Porsche ca "exaltare". Si ce reprezinta Chrysler? Sau Buick? Este destul de greu de identificat conceptul de baza pe care aceste branduri il reprezinta (altele decat planurile guvernamentale de salvare, care, cel mai probabil, nu sunt foarte convingatoare pentru consumatori).

Intr-un stat american, sistemul local de asigurari si-a inceput activitatea acum un an cu un buget de publicitate de 7 milioane dolari, foarte mare in raport cu marimea populatiei (si foarte mic fata de bugetele agentiilor locale de publicitate). Dupa un singur an, mai putin de 30% din randul adultilor fara asigurare s-au familiarizat cu acesta, si doar 11% au apelat la sistem, in parte pentru ca mesajul transmis este foarte complex. Aceasta problema este des intalnita in politica, iar candidati din alegeri ar face bine sa o ia in considerare - ideile simple, cum ar fi "Morning in America" sau "It's the Economy, Stupid", pot fi mai bine intelese. Insa, de cele mai multe ori, campaniile politice scot in fata multe lucruri, doar-doar vor avea succes.

Din pacate, aceasta este si o abordare des intalnita in randul marcilor de consum. Consumatorii sunt, astazi, bombardati cu mesaje de marketing si coplesiti de variante, incat nu au nici timp, nici inclinatia de a se zbate intr-o "mare" de informatii pentru a lua decizia buna.

"Valoarea celor mai multe informatii s-a prabusit la zero. Singura resursa adevarata este atentia", a descris aceasta situatie Bernardo Huberman, directorul Social Computing Research Group de la HP Labs.

Sunt prea multe date si prea putin timp in viata unui om pentru a procesa informatiile complexe, proces la care se apeleaza numai in cazul in care produsele cumparate implica unele riscuri.

Perfectiunea, atinsa prin simplitate

Scriitorul Antoine de Saint-Exupery a descris elegant principiul simplitatii cand a spus "perfectiunea este atinsa nu atunci cand nu mai este nimic de adaugat, ci atunci cand nu mai este nimic de indepartat".

Astfel se poate obtine un proces eficient de branding. Ca atunci cand un bucatar extrage dintr-o supa aroma, pe care o intensifica, la fel poate fi intensificat si mesajul brandului, reducandu-l la o idee simpla, convingatoare. Ar trebui sa fie mai scurt decat un discurs inaltator si poate chiar mai scurt decat cateva acorduri - un singur cuvant sau concept simplu care scoate in evidenta esenta brandului.

Chiar si cele mai complicate marci pot fi siplificate. General Electric (GE), de exemplu, un conglomerat ce valoreaza 140 de miliarde de dolari, una dintre cele mai complexe organizatii, acopera o arie foarte larga de clienti in foarte multe tari si culturi, insa identitatea brandului sau a fost "construita" in jurul unui simplu concept: imaginatia. Simplitatea acestuia permite GE sa transmita un mesaj captivant despre esenta companiei in mai putin de un minut.

Provocarea adusa de branduire unui antreprenor nu este la fel de complicata ca in cazul GE, mai ales ca nici bugetul nu este la fel de mare. Simplitatea este tot mai necesara in special pentru marcile care au resurse limitate, pe masura ce optiunile media - online, offline, mobile, social, experimentale - devin tot mai complexe.

Daca antreprenorul apreciaza ca acum competitia este mai redusa, greseste. Situatia este mult mai complicata. Daca insa a reusit sa se mentina in piata in ultimii sapte ani, in plina criza financiara, atunci trebuie sa faca ceva. Sa se uite in interior, sa vorbeasca cu clientii si sa identifice ce a facut afacerea sa mearga. Apoi sa reduca marca la esenta, pe care sa o foloseasca in afacere.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Apar primele investiții arabe în România. Ministrul Agriculturii: „Numai aşa vom creşte valoarea produselor româneşti!"
Apar primele investiții arabe în România. Ministrul Agriculturii: „Numai aşa vom creşte valoarea produselor româneşti!"
Nu doar companiile occidentale vin să facă bani în România, ci și arabii, mai nou. Florin Barbu, ministrul Agriculturii din partea PSD, a anunțat investițiile pe care antreprenorii din Qatar...
Audio Magic Eraser, unealta care le permite utilizatorilor să elimine zgomotele nedorite din filmări
Audio Magic Eraser, unealta care le permite utilizatorilor să elimine zgomotele nedorite din filmări
Google a lansat recent o caracteristică revoluționară numită Audio Magic Eraser, disponibilă exclusiv pe noile modele de smartphone-uri Pixel 8 și Pixel 8 Pro. Funcția este proiectată să...
#concept brand, #simplitate branding , #Stiri Companii