Super Bowl: Batalia publicitarilor continua in social media

Luni, 30 Ianuarie 2012, ora 08:01
2102 citiri
Super Bowl: Batalia publicitarilor continua in social media

In era Twitter si Facebook, multi dintre spectatorii Super Bowl se vor folosi de reclamele comerciale pentru a intra online si pentru a vedea ce se vorbeste despre jocuri. In acest an, companiile care cumpara publicitate la cel mai vizionat eveniment din Statele Unite se vor folosi inclusiv de social media pentru a-si promova produsele si serviciile.

Branduri ca Volkwagen sau Coca-Cola, care au cheltuit sume record pentru a-si asigura un loc cat mai bun in perioada in care se difuzeaza reclamele din timpul Super Bowl, isi indreapta atentia spre social media pentru a-si extinde intensitatea mesajelor publicitare, potrivit Reuters.

Potrivit reprezentantilor televiziunii NBC, care va transmite Super Bowl in data de 5 februarie, o reclama de 30 de secunde costa in medie 3,5 milioane de dolari in acest an, fata de anul trecut cand costa in medie trei milioane de dolari.

"Conversatia din social media a adaugat o valoare mai mare reclamelor difuzate la SUper Bowl, iar fanii vor discuta reclamele pe Twitter si Facebook, vor merge pe YouTube sa le priveasca de nenumarate ori", a declarat Brad Adgate, vice presedinte in cadrul Horizon Media.

In acest an, Super Bowl va avea loc la Indianapolis, iar echipele care se vor confrunta vor fi New York Giants si New England Patriots. Audienta estimata va fi de 100 de milioane de oameni, care vor privi jocul.

Jocurile de fotbal american sunt atat de valoroase pentru publicitari incat au atras pana acum nu mai putin de sase miliarde de dolari pe an de la Walt Disney ESPN, retelele de televiziune care au drepturile de transmitere a jocurilor si de a vinde timpul publicitar.

Pretul mediu al reclamelor din timpul Super Bowl a crescut cu peste 50% in ultimii 10 ani, in ciuda crizei economice. NBC a vandut toate cele 70 de sloturi publicitare programate anul acesta, inca din luna noiembrie, si a reusit recordul de a vinde cel mai scump solt cu patru milioane de dolari.

Jocul ar puea genera peste 250 milioane de dolari numai din vanzarile de publicitate.

Coca Cola vs Pepsi in social media

Anheuser-Busch, care cumpara de obicei exclusivitatea pentru a fi singura marca de bere din timpul reclamelor Super Bowl, este din nou cel mai mare cheltuitor, potrivit surselor din industrie.

Coca Cola si Pepsi isi vor disputa suprematia din partea industriei de bauturi racoritoare. Ambele companii au realizat campanii social media, care vor incerca sa capteze atentia fanilor dupa difuzarea reclamelor comerciale.

Coca-Cola se va folosi de mascotele sale, ursii polari, care vor fi generati pe computer si vor reactiona pe Twitter, pe Facebook si pe un website dedicat, raspunzand fanilor si comentand jocul. Vor avea parte inclusiv de un cuvant cheie pe Twitter (hashtag): #GameDayPolarBears.

Fanii care vor vedea reclama Pepsi, in care apare castigatoarea show-ului X Factor din Statele Unite, Melanie Amaro, vor putea descarca un videoclip gratuit cu artista interpretand melodia "Respect" (Otis Redding). Folosind aplicatia Shazam de pe telefoanele mobile, fanii vor putea extrage melodia audio din cadrul reclamei.

Companiile auto au alocat bugete uriase pentru Super Bowl

In industria auto, compania cu bugetul cel mai mare de publicitate pentru SUper Bowl, este Wolkswagen. Anul trecut a difuzat o reclama cu un copil imbracat ca Darth Vader, din filmul Star Wars, care credea ca poate controla prin forta mintii luminile de la o masina Passat.

Anul acesta, Volkswagen Audi sper sa genereze un impact emotional si mai mare, cu o reclama din "Twilight", lumea vampirilor. Reclama, care va avea 60 de secunde, pune in prim plan un Audi S7 varianta 2013 si tehnologia sa de lumini LED.

Audi sper sa continue conversatia despre reclama sa via Twitter, prin hashtag-ul #SoLongVampires.

Reprezentantii NBC au declarat ca producatorii auto genereaza trendul spre campanii lungi, de peste 60 de secunde, care le permit sa puna in lumina concepte creative.

Chrysler, Toyoto, Honda, Hyundai si alti producatori vor avea, de asemenea, reclame in timpul Super Bowl.

General Motors, cel mai mare producator auto din lume din prezent, va avea sapte reclame TV in timpul jocului. De asemenea, va avea o campanie online, in parteneriat cu NBC, desfasurat pe Twitter si Facebook.

YouTube a găsit o nouă modalitate prin care să afișeze reclame. Când vor apărea
YouTube a găsit o nouă modalitate prin care să afișeze reclame. Când vor apărea
YouTube a introdus recent un nou tip de reclame, numite „Pause Ads”, care se declanșează în momentul în care utilizatorii pun pauză videoclipului pe care îl urmăresc. Noua abordare...
Vești proaste pentru iubitorii de cafea. Prețurile vor continua să crească: ”Dacă seceta persistă, nu vom avea boabe de vândut”
Vești proaste pentru iubitorii de cafea. Prețurile vor continua să crească: ”Dacă seceta persistă, nu vom avea boabe de vândut”
Preţurile la cafea îşi vor continua ascensiunea meteorică, în condiţiile în care vremea nefavorabilă, şi mai ales decizia cultivatorilor din Vietnam de a mai aştepta înainte de a-şi...
#super bowl, #reclame super bowl, #social media super bowl, #companii super bowl , #Stiri Companii