Numarul tichetelor cadou oferite angajatelor in intervalul 1-8 martie in 2014 a crescut cu aproape 50% comparativ cu anul anterior, arata rezultatele unei analize Sodexo pe 1.000 de companii romanesti.
"Observam o tendinta de crestere de la an la an a numarului de companii care ofera tichete cadou angajatelor lor in preajma zilei de 8 Martie", a declarat Jean Istasse, CEO Sodexo Romania, intr-un comunicat remis Business24.
Acesta sustine ca si anul acesta va creste numarul companiilor care acorda tichete Cadou Pass angajatelor.
Mai mult de 40% dintre angajatele care vor primi tichete Cadou Pass Sodexo cu ocazia zilei de 8 Martie intentioneaza sa le utilizeze pentru a cumpara cosmetice, in timp ce 18% isi doresc sa cumpere haine, iar 7% opteaza pentru bijuterii, se mai arata in comunicatul de presa.
De ce opteaza companiile pentru tichete cadou?
Pentru ca beneficiaza de deductibilitatea contravalorii in limita plafonului de 2% din valoarea cheltuielilor cu salariile personalului.
In prezent, plafonul prevazut prin lege stabileste valoarea maxima a tichetelor cadou oferite de companii la 150 de lei per eveniment.
Acesta reprezinta si plafonul maxim al acestei valori, iar majoritatea firmelor care opteaza pentru tichete cadou ofera valoarea maxima deductibila.
In plus, tichetele cadou nu sunt supuse platii contributiilor sociale individuale (CAS, contributii, concedii si indemnizatii, contributia la Fondul de garantare pentru plata creantelor salariale, CASS, somaj, asigurare accidente), se mai arata in comunicatul de presa.
Cu toate acestea, tichetele cadou sunt supuse impozitului pe venit de 16% platit de angajat.
Cercetarea Sodexo a fost realizata pe un esantion de aproximativ 1.000 de companii, in intervalul 1 februarie 2014 - 15 februarie 2015.
D.R.