Daewoo Mangalia Heavy Industries va construi trei nave din categoria "Capesize" pentru transportatorul maritim Scorpio Bulkers, care a semnat un contract cu proprietarii santierului naval din Mangalia, Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering, in valoare de circa 162 de milioane de dolari (peste 530 de milioane de lei).
Acest contract vine dupa ce norvegienii de la Vard Holdings Limited au anuntat ca vor construi o nava de 6 milioane de euro la Braila pentru compania kazaha Circle Maritime Invest.
Mineralierele construite la Mangalia vor avea un tonaj de cate 180.000 DWT
Fiecare dintre cele trei nave care vor fi construite la Mangalia pentru Scorpio Bulkers vor avea o capacitate de transport de 180.000 tone deadweight.
Santierul Naval Mangalia are peste 2700 de angajati
Tonajul deadweight, abreviat tdw, arata care este greutatea pe care o poate transporta o nava in conditii de siguranta. Aici este inclusa si masa marfurilor transportate, si a combustibilului, a balastului, a echipajului si a ilor.
Doua dintre aceste nave vor fi livrate in ultimul trimestru din anul 2015, iar a treia va fi finalizata in primele trei luni din anul 2016.
Daewoo-Mangalia Heavy Industries a fost infiintata in 1997 prin asocierea intre constructor naval Daewoo-Shipbuilding&Marine Engineering din Coreea de Sud si santierul naval "2 Mai" Mangalia - Romania, fiind unul dinytre cele mai importante santiere naval pentru constructia, conversia si reparatia de nave din zona Marii Negre.
Printre ultimele nave livrate se numara doua portcontainere de 300 de metri lungine, care au fost cumparat de companiile Sessta Marine si de Zodiac Maritime Limited , si un vrachier de 229 metri lungime, pentru compania KC Maritime din Hong Kong.
Portcontainerul masoara 300 metri lungime
Anul trecut, cifra de afaceri a Daewoo-Mangalia Heavy Industries a fost de peste 830 de milioane de lei (peste 185 de milioane de euro) si avea peste 2.700 de angajati.
Santierul Naval Magalia a livrat un vrachier de 229 metri lungime
Scorpio Bulkers a comandat inca 36 de nave in China si Japonia
Scorpio Bulkers este o companie inregistrata in Insulele Marshall si are principalele birouri deschise in Monaco si New York si este in plin proces de extindere.
Scorpio a comandat nave de peste 2,4 milioane tdw
Mai nou, compania a mai comandat 26 de nave din categoria "Ultamax" si zece din categoria "Kamsarmax", cu tonaje cuprinse intre 62.000 tdw si 84.000 tdw, care vor fi livrate pana la jumatatea lui 2016, fiind in constructie in santiere navale din China si Japonia.
Capacitatea de transport a acestor nave comandate se apropie 2,44 milioane tdw.
Vapoarele "Capesize"pleaca de la 150.000 tdw si ajung la 400.000 tdw
Vapoarele incadrate in categoria "Capesize" erau prea mari pentru a putea tranzita Canalul Suez, inainte de extinderea adancimii acestuia, depasind pe cele care se incadrau in categoriile Panamax si Suezmax.
Acestea trebuiau sa ocoleasca Africa pe la Capul Bunei Sperante si Capul Horn, pentru a putea trece din ocanul Atlantic in Oceanul Indian, ceea ce majora cheltuielile si timpul voiajului.
In categoria "Capesize" sunt incluse nave care au incepand de la 150.000 tdw, insa unele ajung pana la 400.000 tdw, aici fiind incluse mineraliere, capacitatea standard fiind de circa 175.000 tdw. In functie de dimensiuni, vasele din aceasta categorie pot intra numai in porturile care au adncime pe masura.