URB Group a investit in compania Rulmenti Barlad peste 120 de milioane de euro de la privatizarea acesteia, din 2000. Grupul atrage atentia asupra faptului ca piata a fost invadata de rulmenti falsificati, care erodeaza business-ul companiei.
"Am investit in Romania peste 120 milioane de dolari la Rulmenti Barlad, de la privatizarea din anul 2000. Toata afacerea de aici a crescut de 15 ori", a declarat Harun Adiguzel, directorul general al grupului URB, din Turcia, proprietarul Rulmenti Barlad.
Aproximativ 70% din rulmentii de pe piata romaneasca sunt contrafacuti, spun oficialii grupului.
Din pacate, Romania a devenit <
Adiguzel a adaugat ca guvernul de la Ankara a aprobat o OUG prin care obliga firmele care comercializeaza rulmenti contrafacuti sa plateasca "impozite de dumping".
"Asta cerem si Guvernului roman. Cred ca avem dreptul de a cere asta, pentru ca suntem producatori indigeni", a mai spus Adiguzel.
Ministrul Economiei, Lucian Bode, prezent la conferinta de presa a URB, i-a promis lui Adiguzel ca va prezenta solicitarea sa premierului Mihai Razvan Ungureanu si a precizat ca executivul de la Bucuresti este preocupat permanent de problemele investitorilor straini seriosi, nu a celor care isi schimba sediul saptamanal.
Bode a apreciat ca privatizarea Rulmenti Barlad a fost una de succes.
"Privatizarea URB este o casatorie fericita de afaceri, intre un etalon al industriei romanesti si un investitor serios. URB are peste 2.400 de angajati, fiind unul dintre cei mai mari angajatori din estul tarii. Guvernul isi doreste astfel de parteneri si ii va sustine in orice demers care sa le sustina activitatea", a spus Bode.
URB produce anual 30,8 milioane de rulmenti, iar pana in 2023 grupul isi propune sa aiba zece unitati de productie si o cifra de afaceri anuala de un miliard de dolari.
URB Group a avut anul trecut o cifra de afaceri de 200 milioane dolari, iar pentru acest an estimeaza afaceri de 260 milioane dolari. In 2010 afacerile grupului au fost de 146 milioane dolari.
Grupul are trei fabrici de rulmenti, in Romania, Turcia si Ungaria, cu care acopera o cota de piata la nivel mondial de 0,2%, potrivit datelor proprii.