Vanzarile din Romania ale grupului ungar de petrol si gaze MOL au crescut in primele trei luni cu 5%, la 106.000 de tone, ca urmare a extinderii retelei de benzinarii si a activitatilor de marketing.
"Cresterea vanzarilor a fost sustinuta de extinderea retelei de benzinarii, care a ajuns la 137 de unitati la finele lunii martie 2013, precum si de activitatea intensa de marketing", se arata intr-un comunicat al MOL.
Vanzarile de motorina au crescut in intervalul ianuarie-martie cu 5%, la 77.000 de tone, iar cele de benzina s-au mentinut constante, la 27.000 de tone.
In perioada similara a anului trecut grupul a raportat vanzari de 101.000 de tone de carburanti pe piata romaneasca.
MOL a ajuns astfel sa detina peste 13% din piata vanzarilor de carburanti in Romania.
Grupul ungar are operatiuni in peste 40 de tari si peste 31.000 de angajati. Pe langa activitatea de distributia de carburanti, MOL este prezent in Romania si pe segmentul explorarilor de hidrocarburi, avand concesionate trei perimetre in vestul tarii.
La nivel de grup, vanzarile nete ale MOL au scazut usor in primul trimestru, de la 5,9 miliarde de dolari la 5,7 miliarde de dolari.
Profitul net ajustat, care exclude efectele nerecurente, a coborat cu 64% in perioada analizata, de la 368 milioane de dolari la 132 milioane de dolari.
"Dupa cum ne asteptam, 2013 a fost pana acum un an dificil. Cresterea economica lenta, presiunile continue asupra cererii de carburanti auto si conditiile dificile de reglementare au ramas principalele probleme externe, insa resimtim si suspendarea activitatilor din Siria, care a creat un gol vizibil in portofoliul nostru", a declarat intr-un comunicat al MOL Zsolt Hernadi, presedinte si director general al companiei.
Profitul EBITDA ajustat al companiei ungare a urcat cu 3% in perioada analizata, de la 612 milioane de dolari la 630 milioane de dolari.