Panos Makris, CCO Cosmote&Romtelecom: In 2013 voi lucra mai echilibrat

Luni, 31 Decembrie 2012, ora 00:00
2231 citiri
Panos Makris, CCO Cosmote&Romtelecom: In 2013 voi lucra mai echilibrat

Panos Makris, directorul comercial al Cosmote, dar si al Romtelecom, are 20 de ani de experienta in marketing si vanzari si a lucrat in mari companii multinationale, precum Procter & Gamble. La sfarsit de an, Makris se gandeste ca in 2013 va trebui sa lucreze mai echilibrat, sa petreaca mai mult timp cu familia si sa se ocupe de hobby-uri.

Executivul Cosmote si Romtelecom a stat de vorba cu Business24 despre cum a fost 2012 din punct de vedere al business-urilor de care este raspunzator, dar si despre care va fi gadget-ul anului 2013.

Privind retrospectiv, 2012 a fost un an mai greu sau mai usor fata de 2011?

Am inceput 2012 cu un blocaj care a durat o luna intreaga din cauza celor mai grave ninsori din ultima jumatate de secol si apoi influenta climei a fost inlocuita de situatia politica, care a durat pana la finalul verii. Nu a fost un an usor, dar datorita increderii clientilor nostri am reusit sa performam eficient. Cu toate acestea, as spune ca 2012 a fost anul unei usoare reveniri, cu mai mult optimism in 2013.

Ce realizari ati avut, atat din punct de vedere al business-urilor pe care le conduceti, cat si din punct de vedere personal?

Acest an a fost o provocare pentru toata lumea, in special in telecomunicatii, o industrie foarte dinamica, unde trebuie sa anticipezi nevoile clientilor si sa le raspunzi prin intampinarea lor cu oferte relevante. Cifrele vorbesc pentru noi, a fost un an bun pentru COSMOTE si sunt sigur ca aceasta tendinta va continua sa fie pozitiva. Recenta mea numire in pozitia de Chief Commercial Officer si pentru Romtelecom este evident unul dintre evenimentele importante pentru mine din acest an, si voi incerca sa imi incarc bateriile in perioada sarbatorilor de Craciun pentru un 2013 mai puternic.

Ce schimbari ati remarcat in mediul de afaceri din 2012 si, mai specific, pe piata de comunicatii?

Exista un anumit sentiment de oboseala, dat fiind mediul de afaceri care in ultimii 4 ani a fost din ce in ce mai stresant. Iar acesta a fost un moment prielnic pentru noi pentru ca, vedeti, oamenii obositi cauta alti oameni revigoranti, iar echipa COSMOTE a oferit tocmai acest lucru in decursul acestui an si inainte: o abordare proaspata, materializata in oferte reinnoite, produse noi, tarife mai bune, mai multe servicii pentru o anumita suma de bani si asa mai departe.

Care sunt perspectivele afacerilor Cosmote&Romtelecom in 2013?

Unele foarte bune. Am introdus in 2012 produse noi, atat separat, cat si impreuna, iar cel mai bun exemplu este Dolce Mobile TV. Cele doua companii vor continua sa isi consolideze colaborarea in beneficiul consumatorilor.

De asemenea, din moment ce performanta financiara a celor doua companii in 2012 s-a imbunatatit, anul viitor vom continua sa facem acelasi lucru.

Sunteti adeptul schimbarilor in viata personala la inceput de an nou?

In fiecare An Nou, mi-am spus ca voi fi mai bun in anul ce abia incepe; voi lucra mai echilibrat, voi petrece mai mult timp cu cei dragi, cu prietenii si ma voi ocupa mai mult de hobby-urile mele.

Ce va propuneti, in plan personal, pentru 2013?

Imi propun sa imi aduc contributia in COSMOTE si Romtelecom si sa ma bucur de lucrurile care imi fac placere in timpul liber.

Spuneti-mi care considerati ca este gadgetul anului 2012, din punctul dvs. de vedere (smartphone, tableta etc.) si ce dispozitive credeti ca vor avea cea mai mare crestere in preferintele utilizatorilor in 2013?

Gadget-ul anului este cu siguranta smartphone-ul. Pentru 2013, tabletele vor continua sa creasca in topul preferintelor, dar masa mare in vanzari va fi realizata de telefoanele inteligente.

Este vorba despre o mare oportunitate aici, avand in vedere ca oamenii vor avea intr-o mana, la o atingere distanta, comunicare si navigare mobila, aplicatii si servicii. Vanzarile de smartphone-uri si consumul de date vor avea acelasi trend ascendent si COSMOTE Romania va continua sa fie un operator centrat pe smartphone, care furnizeaza pachete personalizate care includ telefoane inteligente, pentru a atinge cat mai multi consumatori.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#interviu director comercial Cosmote Romtelecom, #interviu Panos Makris, #piata telefonie mobila 2013 , #stiri Cosmote