10% din magazinele detinute de companiile de telecomunicatii si magazinele partenere nu prezinta corect produselor vandute clientilor, reiese dintr-un raport al Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM).
De la un afis care nu respecta intru totul caracteristicile unui produs, pana la neoferirea contractului cadru cand un client isi alege un telefon sau un plan tarifar, magazinele de telefonie mobila par sa nu se preocupe prea mult de drepturile legale ale clientilor, scrie cotidianul Gandul.
De cele mai multe ori, cele care "au calcat stramb" au fost firmele partenere ale companiilor de telecomunicatii, Orange, Vodafone si Cosmote, cei mai controlati.
Rezultatele au fost prezentate in urma a 1.110 controale desfasurate in perioada 26 octombrie-13 noiembrie anul trecut.
"Scopul este acela de a permite utilizatorilor sa aleaga in cunostinta de cauza, sa fie informati inca dinainte de semnarea contractului cu privire la conditiile de furnizare a serviciilor pe care le achizitioneaza" a afirmat presedintele ANCOM, Catalin Marinescu.
Orange, cele mai multe abateri in respectarea drepturilor clientilor
Pe primul loc in topul abaterilor se afla punctele de lucru sau firmele partenere ale Orange Romania, cu 54 de abateri, Cosmote Romania, cu 30 de abateri si cele ale RCS&RDS, cu 11 incalcari ale prevederilor privind corecta informare a consumatorilor.