Audienta YouTube: un miliard de vizualizari pe zi

Vineri, 09 Octombrie 2009, ora 22:16
1620 citiri
Audienta YouTube: un miliard de vizualizari pe zi

Cel mai popular site de video-sharing din lume,YouTube, a atins recent 1 miliard de vizualizari de videoclipuri pe zi, la nivel international, a declarat directorul executiv al companiei, Chad Hurley, intr-un post pe blogul sau (http://youtube-global.blogspot.com/). 

Compania, controlata de Google, continua ofensiva pe toate planurile pentru a intra in profitabilitate, dupa ce specialistii Credit Suisse au estimat ca YouTube va aduce anul acesta doar pierderi pentru cel mai iubit motor de cautare din lume.

Managerul site-ului de video spune ca lansarea formatului HD si introducerea de filme de lungime mai mare au dus la cresterea largimilor de banda consumate de YouTube, ceea ce evident necesita investitii suplimentare din partea companiei.

Pe de alta parte, pentru companie acest lucru inseamna ca utilizatorii stau mai mult pe site, sunt mai atenti la clipuri, deci pot insera reclame din ce in ce mai profitabile. Focusul companiei merge spre oferirea de unelte video mai bune pentru principalii furnizori de continut, dar si gasirea de noi solutii de promovare pentru partenerii de advertising.

Hurley a institat pe programele care permit realizatorilor de continut sa castige bani, apreciind ca multi "amatori" incearca sa transforme pasiunea intr-o sursa de venit constanta. Conform firmei de analiza a traficului ComScore, Google a obtinut in august 10 miliarde de afisari din Statele Unite, avand o cota de circa 40% pe video online.

Pe piata americana, Google are ca principal competitor doar site-ul Microsoft, care a realizat abia 550 de milioane de afisari in luna august.

Un calcul sumar arata ca YouTube face aproape 30 de miliarde de afisari lunar, deci doua treimi din acestea provin din alte tari ale lumiii, iar aici traficul este mai greu de monetizat, spun specialistii.

De fapt cele doua treimi din trafic international aduc YouTube mai putin de jumatate din incasarile totale la nivel anual. Eric Schmidt, directorul executiv al Google, a declarat la jumatatea anului ca YouTube face toate eforturile sa devina profitabil si poate atinge acest obiectiv in cursul acestui an.

Google nu face publice veniturile si pierderile YouTube, ci numai rezultatele finale ale afacerilor sale, inclusiv publicitatea online. YouTube, care este amenintat de un proces Viacom (MTV) in care televiziunea cere daune de 1 miliard de dolari, a inceput sa semneze cu marile grupuri media acorduri pentru distributia continutului digital.

A semnat recent cu Time Warner pentru CNN / Cartoon Network si altele. Se spune ca negociaza cu Sony Pictures si Lions Gate pentru lansarea unui serviciu de download de filme (pe bani).

Anul acesta, un raport de analiza Credit Suisse aprecia ca YouTube va pierde 470 de milioane de dolari in 2009. Directorul executiv al Google a recunoscut ca a platit cam 1 miliard de dolari in plus pe YouTube fata de valoarea reala. 

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#audienta, #youtube, #vizualizari , #stiri Credit Suisse