Peugeot si Renault pierd teren in fata rivalilor

Duminica, 26 Iunie 2011, ora 15:41
1494 citiri
Peugeot si Renault pierd teren in fata rivalilor

Peugeot Citroen si Renault ar putea pierde in fata rivalilor europeni in privinta profitului, pentru ca cedeaza la presiunile guvernului francez pentru protejarea locurilor de munca inainte de alegerile prezidentiale de anul viitor, se arata intr-o analiza Bloomberg.

Directorul general al Peugeot, Philippe Varin, s-a distantat de informatiile aparute in presa pe surse privind intentia companiei de a inchide o fabrica din Franta, dupa ce guvernul a calificat aceasta ipoteza drept "inacceptabila".

Seful Renault, Carlos Ghosn, a fost nevoit in mai sa promita ca va face constructia de automobile scumpe o prioritate pentru fabricile din Franta, pentru a obtine acordul guvernului in privinta numirii unui nou director operational executiv.

Intre timp, cele doua companii continua sa piarda cota de piata in Europa si sa se plaseze sub gigantul Volkswagen in privinta profitabilitatii.

Guvernul, cel mai mare actionar al Renault si un important investitor al Peugeot, isi exercita influenta in cadrul celor doua companii si prin reduceri de taxe, grant-uri pentru cercetare si stimulente pentru angajari.

"Problema este ca guvernul are o vedere mai pe termen scurt decat multe fonduri de hedging.

Evaluarea scazuta acordata de piata industriei auto franceze este legata clar de impactul implicarii guvernului", comenteaza analistul Credit Suisse Arndt Ellinghorst.

Actiunile Renault au scazut cu 11% de la inceputul acestui an, iar valoarea de piata a companiei a coborat la 11,4 miliarde euro. Peugeot a urcat pe bursa cu 3,3%, la o capitalizare de 6,87 miliarde euro.

In acelasi timp, Volkswagen a avansat cu 8,7%, la 58 miliarde euro.

Cota de piata a Peugeot in Europa a scazut la 13% in primele cinci luni, de la 13,8% in aceeasi perioada a anului trecut.

Felia care revine Renault s-a restrans in acelasi timp de la 10,4% la 9,6%, in timp ce cota de piata a Volkswagen a urcat de la 21,1% la 22,8%.

Profitul net al Volkswagen a fost de 6,85 miliarde euro anul trecut, fata de 3,42 miliarde euro la Renault, respectiv 1,13 miliarde euro la Peugeot.

Cele doua grupuri franceze sunt in urma cu profitul pentru ca afacerile lor depind in mai mare masura de vanzarea unor modele mai mici si mai ieftine decat cele comercializate de Volkswagen, in timp ce costurile cu forta de munca la fabricile autohtone sunt similare.

Inchiderea de fabrici este o masura evitata in Franta, desi productia de automobile a tarii a scazut cu 50% in 15 ani.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

TikTok se pregătește să lanseze o funcționalitate revoluționară. Există și un risc major pentru cei care o vor folosi
TikTok se pregătește să lanseze o funcționalitate revoluționară. Există și un risc major pentru cei care o vor folosi
TikTok se pregătește să lanseze o funcționalitate revoluționară care le va permite creatorilor să distribuie conținut video narat cu orice voce doresc, prin intermediul unei noi tehnologii...
Prețul piperat al unei chirii într-un apartament ”de lux” cu terasa năpădită de buruieni. Ofertă ”à la Cluj”
Prețul piperat al unei chirii într-un apartament ”de lux” cu terasa năpădită de buruieni. Ofertă ”à la Cluj”
Un apartament din Cluj, scos la închiriat în categoria ”lux”, este promovat de proprietari în ciuda unor aspecte ce denotă neglijență crasă. O agenție a postat un anunț cu un...
#fabrica franta renault, #peugeut, #profit peugeut, #renault , #stiri Credit Suisse