Prioritatea Renault: masinile mari

Marti, 31 Mai 2011, ora 23:23
1273 citiri
Prioritatea Renault: masinile mari

Directorul general al Renault, Carlos Ghosn, a acceptat sa faca o prioritate din productia de automobile de dimensiuni mari, la fabricile din Franta, in conditiile in care guvernul francez vrea sa exercite o influenta mai mare in grup dupa scandalul de spionaj, relateaza Bloomberg. 

Statul francez, cel mai mare actionar al Renault, cu o participatie de 15%, a conditionat numirea lui Carlos Taveres in functia de director operational de schimbarile de strategie, au declarat persoane apropiate situatiei. Una dintre conditii este si adoptarea unei pozitii mai ferme in relatia cu partenerul japonez Nissan.

La anuntarea schimbarilor de management, Renault a precizat ca "imbunatatirea competitivitatii si dezvoltarea fabricilor din Franta vor fi prioritare". Accentul pe modelele de dimensiuni mai mari fabricate in Franta intra in contradictie cu cresterea recenta a vanzarilor Renault, sustinuta de dezvoltarea brandului ieftin Dacia.

Un plan pe termen de trei ani prezentat de Ghosn in februarie prevedea dezvoltarea in continuare a Dacia.

"Daca impunerea unui director a fost atat de dificila, acest fapt sugereaza ca vom asista mai degraba la cresterea influentei guvernului", a declarat Erich Hauser, analist la Credit Suisse in Londra.

El a aratat ca statul francez este un actionar relativ mic, cu o influenta disproportionat de mare asupra strategiei grupului, ceea ce trebuie sa reprezinte un motiv de ingrijorare pentru alti actionari.

Tavares, in varsta de 52 de ani, seful operatiunilor Nissan in regiunea America, il va inlocui pe Patrick Pelata, care a demisionat in urma rolului jucat in concedierea a trei directori ai Renault, acuzati pe nedrept de spionaj industrial.

Pentru ca statul sa sprijine numirea lui Taverse, Ghosn, care conduce si Nissan, a acceptat sa se implice mai mult in conducerea grupului francez si sa dezvolte productia in Franta.

Ghosn a afirmat intr-un interviu acordat publicatiei Le Parisien si confirmat de Renault ca va fi mai prezent in Franta decat pana acum.

El va supraveghea dezvoltarea unor modele mai mari decat automobilele compact pe care Renault s-a concentrat in ultima perioada. Renault va investi totodata in fabrici chineze si va consolida producatorul rus AvtoVAZ ca "subsidiara Renault".

Grupul francez detine o participatie de 25% la AvtoVAZ si a anuntat anterior ca alianta cu Nissan ar putea constitui o participatie de control la compania din Rusia, prin preluarea a inca 25% din titluri. Renault detine 43,4% din actiunile Nissan.

Dezvoltarea de modele mari intra in contradictie si cu scaderea cererii pentru astfel de automobile, in conditiile in care cumparatorii se orienteaza catre vehicule cu consum redus de carburanti, a declarat Carlos Da Silva, analist la IHS Automotive in Paris.

"Chiar si cele mai bune modele de pe segmentul vehiculelor mari au probleme, intrucat piata nu este interesata de astfel de modele de la producatorii majori. Este o intrebare incuietoare pentru Ghosn", a spus Da Silva.

Fabricile din Franta sunt pe locul trei in Europa in privinta costurilor mari cu forta de munca, dupa Germania si Belgia, potrivit asociatiei VDA a producatorilor auto germani. Angajatii din Franta sunt de opt ori mai costisitori decat cei din Romania, de unde provine brandul Dacia.

Ghosn si Philippe Varin, seful Peugeot Citroen, au cerut in repetate randuri guvernului francez sa imbunatateasca competitivitatea exporturilor franceze de automobile, prin reducerea taxelor aplicate fortei de munca.

In loc sa se concentreze pe modele mari, energia Renault ar trebui sa fie "cheltuita mai bine pe pietele emergente, sau in gasirea marimii si structurii potrivite in Franta. Au mai incercat strategia si alta data, dar brandul pare sa nu suporte", a spus Hauser, de la Credit Suisse.

Odata cu implicarea mai mare a lui Ghosn la Renault, rolul directorului operational, al doilea ca importanta in grup, va fi usor diminuat, comparativ cu prerogativele acordate lui Pelata in 2008. 

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Un alt obiectiv al Green Deal pare să fie lăsat uitării: Ponderea transportului rutier de mărfuri a crescut în zece ani
Un alt obiectiv al Green Deal pare să fie lăsat uitării: Ponderea transportului rutier de mărfuri a crescut în zece ani
Comisia Europeană își propunea, prin Green Deal, ecologizarea transportului de marfă, prin urmare, atragerea a cât mai multe companii de transport de marfă pe calea ferată. Însă în...
De ce a renunțat Alfa Romeo la numele "Milano" pentru un nou SUV. Care este noul nume ales de companie
De ce a renunțat Alfa Romeo la numele "Milano" pentru un nou SUV. Care este noul nume ales de companie
Producătorul auto Stellantis a cedat după o confruntare cu autoritățile italiene și a redenumit SUV-ul al cărui nume a fost contestant. Alfa Romeo Milano a stârnit controverse imediat după...
#renault, #masini mari renault, #director renault, #guvern francez , #stiri Credit Suisse