Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Topul creditelor ipotecare

Topul creditelor ipotecare
Un imprumut ipotecar cu dobanda de numai 4% poate fi mai scump decat unul la care dobanda este peste 8%, releva suplimentul "Banci" al revistei "Capital" din aceasta saptamana. "Afisate cu caractere mari in reclame, dobanzile atractive ascund adesea comisioane care, insumate, ajung sa reprezinte si peste 70%-80% din totalul creditului", se arata in suplimentul mentionat.

Populatia este interesata in primul rand de
suma maxima pe care o poate imprumuta de la banca, potrivit studiilor realizate
de firmele de cercetare de piata, si mai putin de costurile aferente
creditului. Comisioanele sunt cele care fac insa diferenta si in privin- ta
creditului maxim care poate fi obtinut. Marimea acestuia nu este influentata
numai de veniturile celui care ia creditul, ci si de evaluarea pe care banca o
face clientului.



 



Aceasta este realizata printr-un scoring
complex alcatuit din 15-20 de criterii, fiecare cu cate patru-cinci variabile.
Revista „Capital“ a dat note produselor ipotecare din oferta bancilor. ING Bank
ofera cel mai bun ipotecar, potrivit clasamentului realizat de publicatie. Pe
locurile urmatoare se claseaza ipotecare oferite de Alpha Bank si de BCR.



 



Cum s-au dat notele



 



Punctajul acordat de revista „Capital“
imprumuturilor ipotecare din oferta bancilor a avut in vedere o familie formata
din doi adulti si un copil, care are venituri din salarii in valoare de 4.200
de lei. Criteriile care au stat la baza notelor date bancilor au avut in vedere
suma maxima care poate fi imprumutata de o astfel de familie, dobanzile si
comisioanele practicate de banci, dar si documentat ia ceruta clientilor si
timpul in care institutiile de credit aproba imprumutul. Nota finala data
fiecarei banci reprezinta media ponderata a punctelor, obtinuta la fiecare din
aceste cinci criterii.



 



PREGATIRI



 



„Concurenta“ verifica bancile Consiliul



 



Concurentei va organiza, in luna mai, o
licitatie pentru efectuarea unui studiu privind piata serviciilor bancare de
retail, datele fiind necesare institutiei pentru realizarea unei analize
sectoriale. Studiul are ca obiectiv determinarea aspectelor structurale si
comportamentale care influenteaza concurenta pe piata bancilor de retail,
incluzand forme de cooperare, conditii de concurenta si intrare pe piata.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 763 ori