Schimbarea la fata a industriei vinurilor: Comertul online

Marti, 12 Iunie 2012, ora 18:19
3046 citiri
Schimbarea la fata a industriei vinurilor: Comertul online

Un nou model de business vrea sa schimbe fata industriei de vinuri, intr-un context in care producatorii intampina dificultati din cauza scaderii consumului.

In ultimii 20 de ani, consumul de vin in UE a scazut in mod semnificativ, in special in principalele state membre producatoare (Franta, Italia si Spania). De asemenea, intre 2000/2001 si 2008/2009, importurile de vin ale UE au cunoscut o crestere mai mare decat exporturile de vin ale UE. In acest context, problema excedentului structural de productie a reprezentat o trasatura constanta a pietei vitivinicole europene de-a lungul ultimelor decenii.

Astfel, primul pas al afaceristilor a fost mutarea vanzarii de sticle de vin din centrele comerciale in mediul online. Al doilea pas a fost sustinerea directa a producatorilor independenti.

Viziatorii site-ului Naked Wines pot cumpara una sau mai multe sticle de vin sau pot sa aleaga sa plateasca un abonament lunar in valoare de 40 de dolari, bani care merg direct la producatorii noi de vinuri. In schimb, clientii primesc un credit de 40 de dolari pe care il pot folosi pentru achizitionarea de diverse sticle. Astfel, clientii devin investitori, scrie Mashable.

Pe rafturile virtuale ale magazinului online se gasesc sticle de sampanie, vinuri albe, rosii, roze si spumante. Abonamentele ajuta producatorii individuali sa isi puna afacerea pe picioare, iar membrii site-ului primesc sticle gratuite pentru testare si au astfel un cuvant de spus in privinta aromei bauturii.

Modelul de business al Naked Wines urmareste doua principii - mentinerea unor preturi scazute pentru clienti si oferirea unui profit mare producatorilor. Compania ajuta ambele parti prin scutirea unor costuri precum cele destinate marketingului si vanzarilor. Producatorii nu trebuie sa isi vanda produsele in supermarketuri si magazine mici, iar Naked Wines se ocupa de partea tehnica, precum imbutelierea, gasirea ingredientelor si design-ul, pentru ca producatorii de vin sa se concentreze pe procesul de creatie.

Secretul: Pret mic pentru consumatori si profit mare pentru producatori

"Prin finantarea producatorilor de vin, ne costa cam sapte sau opt dolari, iar apoi vindem sticla pentru 15 dolari - producatorii sunt fericiti si consumatorii la fel", a spus fondatorul Naked Wines, Rowan Gormley. "Persoanele care pierd sunt cele care nu fac vinul sa aiba un gust mai bun".

Gormley spune ca e ceva gresit cu industria vinului de astazi. "Daca iti cumperi o sticla de 50 de dolari de Cabernet la un magazin de cartier, poti sa presupui ca cel care are via primeste 7-8 dolari din pret. Intre consumator si producator exista o gramada de oameni care iau bani pentru foarte putina munca", spune acesta.

Lucrurile nu sunt insa atat de simple. Ca sa devii producator de vinuri pe NakedWines.com trebuie sa demonstrezi ca esti cel mai bun dintre miile de producatori.

Deoarece clientii investesc direct in producatorii de vinuri ai viitorului, feedback-ul lor este de cele mai multe ori cel mai important ingredient al site-ului.

"Daca e pe placul clientilor, vinul va deveni faimos. Toata lumea vrea sa ia parte la crearea acestui vin", spune Gormley.

Naked Wines, care castiga profit din vanzari, a inregistrat un mare succes in cei trei ani de la lansare. Numai anul trecut, compania a vadut cinci milioane de sticle in jurul lumii, de la peste 100 producatori.

Cei 12 fondatori Naked Wines sunt in mare parte antreprenori cu ani de munca in spate, care doresc sa schimbe fata industriei de vinuri. Compania din Marea Britanie s-a extins deja in SUA, si are un birou in Napa, California si urmeaza sa mai deschida un centru si in Australia.

"Am inventat un nou model de business unde atat clientii, cat si producatorii de vin castiga", spune Gormley.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#vanzare sticle vin, #sticle vin online, #vanzare vin online, #Naked Wines model Business , #Magazin vinuri