Bloombiz.ro la Stufstock 5 Greenfest

Luni, 20 August 2007, ora 14:10
1725 citiri

Cea de-a cincea editie a festivalului Stufstock tocmai a luat sfarsit. Tinuta sub titulatura Greenfest, termen imprumutat de la unul dintre sponsorii principali, editia de anul acesta a stat sub semnul constientizarii problemelor ecologice cu care lumea se confrunta in ziua de azi. In caz ca nu ati apucat sa ajungeti anul acesta la festivalul din Vama, Bloombiz.ro va spune cam ce s-a intamplat pe acolo.

Am ajuns in Vama Veche miercuri dupa amiaza (15 august). Vama nu era chiar atat de populata pe cat ma asteptam, insa lumea incepuse deja, usor-usor, sa se adune. Prin cluburi si pe terase, cam aceeasi poveste din anii trecuti. Lumea danseaza, se da cu skateboard-ul, asculta muzica, nimic neobisnuit pana acum.

Let The Sunshine In

Schimbarea a venit, insa, odata cu zorii zilei de joi (16 august). Rasaritul a fost anuntat triumfal de un concert tinut integral pe sintetizatoare de claviaturistul Raul Kusak. Soarele s-a ridicat pe cer insotit de teme din Pink Floyd, Jean Michel Jarre etc. Un inceput bun pentru festival.

Prima seara

Dupa ce am filmat cateva ore prin Vama, in incercarea de a surprinde macar putin din atmosfera, pentru ca oamenii deja se adunasera, iar Vama se animase, ne-am indreptat spre locul unde urmau sa se desfasoare concertele. Spre deosebire de anii trecuti, cand festivalul se tinea pe plaja si era o mare debandada, acum, de cand se tine intr-un loc bine delimitat, totul merge mult mai fluid. Am aratat acreditarile la poarta si am intrat. survolaj.jpg

Seara a inceput in mare forta. Bulgarii de la Last Hope, si trupele protestatare Coma, IPR si Altar au deschis drumul pentru capul de afis al serii: Cradle Of Filth. Pe tot parcursul concertului britanicilor, camerele foto si video au fost oprite, nici macar televiziunii publice nefiindu-i permis sa filmeze. Dupa Cradle, singurele concerte care mi-au atras atentia au fost cel ale trupei cehe Sunshine, care a reusit sa trezeasca publicul care amortise putin, si cel al formatiei Survolaj, peste care parca n-au trecut mai bine de 15 ani.

Seara a doua

Din trupele care au prestat in cea de-a doua seara, nu ma voitoydolls.jpg opri decat asupra a trei, in ordinea intrarii pe scena. Timpuri Noi au fost la fel de energici si de jucausi pe scena ca intotdeauna. Artanu, Dan Iliescu & Co. au facut publicul sa cante si sa sara, facand drum excelent headliner-ului serii: Toy Dolls. Britanicii n-au stat o clipa locului, si au transmis din energia lor si publicului, care a cantat odata cu ei, atat pe piesele lor, cat si pe cover-urile facute cu mult umor. Si daca vreti sa auziti cum suna Bach in varianta punk, plecati urechea putin la Toy Dolls. Cea de-a treia trupa care mi-a atras atentia a fost Alternosfera - un sunet curat, dar totusi puternic, versuri destepte si prezenta scenica. Una dintre cele mai bune trupe pe care le-a dat Republica Moldova in ultima vreme.

Seara a treia

Si in cazul serii treia ma voi opri doar la cateva trupe, mai exact la doua. Phoenix a facut acelasi show pe care-l stiu de cativa ani incoace. Nimic schimbat, aceleasi introduceri la piese, acelasi playlist, in aceeasi ordine. Aceleasi probleme cu sunetul. Nimic nou sub soare. Dupa Phoenix au urmat headlinerii serii 3, The Dandy Warhols. Dupa ce toata ziua se plimbasera prin Vama nestingheriti, americanii s-au urcat pe scena salutand publicul in limba romana (l-am invatat pe solistul lor sa spuna "buna seara"). Le-a placut atat de mult, incat claviaturista Zia McCabe s-a urcat pe scena si cu formatia urmatoare, Kumm.

In loc de seara a patra

Seara a patra n-am mai vazut-o, din pacate, pentru ca eram in Bulgaria. Haideti sa va spunem ce am observat noi la doar 20 de kilometri de granita cu Romania: un restaurant pus intr-un loc in care daca nu te duce cineva, nu-l gasesti, dar care are totusi, clienti mai mult decat suficienti, majoritatea romani; un meniu de doua ori mai mare ca in Romania si de doua ori mai ieftin; o mancare extraordinara ("uita ce-ai mancat acasa", mi-a spus amicul care m-a dus acolo); un complex hotelier de trei stele, facut cu fonduri sapard, fix pe faleza; soferi disciplinati; drumurile, in schimb, sunt la fel de gaurite.

Cam asta a fost, pe scurt, aventura Bloombiz.ro in Vama Veche, de Stufstock 5 Greenfest.

Ne vedem la anul!

Bloombiz

Bloombiz.ro Newsletter

Aboneaza-te la newsletter-ul infoBloombiz ca sa primesti in fiecare dimineata, prin e-mail, ultimele informatii legate de companii, afaceri, economie, piata imobiliara, plasamente financiare, cariere si lifestyle.