Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Trei straini vor sa cucereasca lumea cu un vin romanesc

Trei straini vor sa cucereasca lumea cu un vin romanesc


Comuna Aliman nu pare cu nimic deosebita fata de alte locuri din Dobrogea. Insa in aceste locuri sterpe si prafuite s-a nascut Alira, un vin care abia a implinit doi ani, dar care are planuri inraznete: sa ajunga pe mesele din toata lumea.

Povestea Alira a inceput in 2006, cand Marc Dworkin, oenolog cu o experienta bogata construita in Bordeaux, Franta, a luat la picior tinuturile dobrogene in cautarea locului ideal pentru cresterea vitei de vie.

A ales Aliman, tinand cont de asa-zisul "terroir" - complexul de conditii propice producerii vinului de calitate. Cel mai important argument a fost ca aici exista cantitatea cea mai mica de precipitatii din Dobrogea.

Inainte de a lua decizia finala, au fost trimise mostre de sol spre analiza in laboratoarele din Franta.



"Intr-un final, am hotarat sa plantam la Aliman soiuri de struguri pentru vin rosu: Cabernet Sauvignon, Merlot si Feteasca Neagra", explica Ghenadie Bobeica, administratorul companiei Wine Ro, infiintata imediat dupa luarea acestei decizii.

Wine Ro apartine unui grup de investitori straini din Germania, Austria, Franta, Marea Britanie si Romania. Printre acestia, pe langa Mark Dworkin, se mai numara Contele Stephan von Neipperg, pasionat de vinuri si proprietar al catorva podgorii din Bordeaux, si Dr. Karl-Heinz Hauptmann, fost director al Merrill Lynch London.

Trei ani mai tarziu, au fost culesi primii ciorchini de struguri de pe cele 80 de hectare de vita de vie de la Aliman. Astfel s-a nascut Alira Merlot 2009, numele vinului fiind o combinatie intre Aliman si Rasova (localitatea in care se construieste acum crama companiei).

Cu Alira prin Europa

"Cunoscatorii de vin descriu Alira ca fiind un vin care reuseste sa impresioneze prin complexitatea sa aromatica", mai spune Bobeica.

"Combinatia armonioasa dintre tonurile sobre de fructe negre (visine amarui, coacaze negre si prune afumate), lemnul afumat si nuantele usor lactate, invelite in senzatii de vanilie si rom, confera acestui vin o tenta seducatoare".



Suna bine, nu-i asa? Asta au crezut si consumatorii, vinul avand un succes rapid in Romania. Drept urmare, producatorul este, in acest moment, in discutii pentru a-l exporta in Austria si Cehia.

Dupa cum arata lucrurile, Alira are toate sansele sa aiba aceeasi soarta fericita ca si sora sa bulgaroaica, Enira. Aceasta este cu doar cativa ani mai in varsta, si a reusit deja sa patrunda pe 14 piete, in afara de Bulgaria si Romania.
Astfel, Enira este bauta in state precum: Germania, Cehia, Luxemburg, Marea Britanie, Elvetia, China, Japonia sau Taiwan.



Un vin pentru consumatorii premium

Fiind un vin tanar, Alira este comercializat in magazinele de specialitate pentru preturi pornind de la 35 de lei. In schimb, Enira poate fi cumparat pentru sume cuprinse intre 30 si 120 lei.

In afara de varsta, exista un complex de factori care contribuie la stabilirea pretului unui vin: butoaiele in care a fost maturat vinul, perioada cat a fost tinut in aceste baricuri, complexitatea aromatica pe care o are vinul etc.

Cine consuma un astfel de vin?

"Consumatorul de vin premium are varsta cuprinsa intre 25 si 45 de ani, cu studii superioare, cu gusturi educate si deschis la nou", explica Bobeica.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2258 ori