Dacia si BitDefender: Marcile autohtone cu succes international

Marti, 24 Aprilie 2012, ora 08:01
2607 citiri
Dacia si BitDefender: Marcile autohtone cu succes international

Ne-am obisnuit, in anii de dupa Decembrie 1989, ca orice produs romanesc sa fie catalogat drept prost. In ultimii ani, Romania a reusit sa "scoata capul" in lume prin intermediul unor branduri precum Dacia, BitDefender, magiunul de Topoloveni ori carnatii de Plescoi.

Daca la noi produsele romanesti sunt date uitarii, in afara insa, multe dintre brandurile autohtone sunt apreciate de catre consumatori. Dacia este un succes pe multe piete din Europa, America Latina, Orientul Mijlociu sau Africa, Bitdefender are peste 40.000 de utilizatori in toata lumea (51% din vanzari sunt in SUA), Arctic exporta mai mult din jumatate din productia de frigidere in tari ca Franta, Germania si Spania.

Dacia si BitDefender - in topul marcilor romanesti notorii

De departe, Dacia si BitDefender par sa fie marcile romanesti care conduc detasat in topul notorietatii la nivel mondial si european. Razvan Capanescu, director de creatie la Publicis, sustine ca cel mai cunoscut brand romanesc la nivel international este Dacia, pentru ca multi oameni relationeaza cu marca romaneasca si stiu ca ea provine dintr-un stat din Europa de Est.

Modelele Logan, Sandero si Duster au castigat cote de piata ametitoare in intreaga lume, devenind chiar lideri de piata in Germania si Franta, spre deosebire de Romania, unde masina mai putin ca in Maroc.

Razvan Capanescu admite ca in cazul Dacia notorietatea a fost obtinuta cu un mare sprijin din partea companiei-mama, alianta Renault-Nissan.

"Chiar si asa, Dacia este o marca pura romanaesca, practic, este vechea Dacia, insa acum a ajuns de notorietate mondiala, nu doar europeana", este de parere directorul de creatie de la Publicis.

Razvan Capanescu spune ca BitDefender este unul dintre brandurile romanesti care au birouri deschise din Singapore si pana in Statele Unite ale Americii. El sustine ca BitDefender este lider pe piata de solutii antivirus, nu doar cunoscut.

Carnatii de Plescoi si magiunul de Topoloveni: urmatoarele pe lista celebritatilor

Reprezentantul Publicis sustine ca produse precum carnatii de Plescoi, zacusca de Ceptura si magiunul de Topoloveni au toate sansele sa devina repere internationale ale brandingului romanesc. Aceste produse romanesti vor fi listate si protejate la Comunitatea Europeana, la fel ca celebrul mustar frantuzesc de Dijon.

Publicitarul este de parere ca mancarurile traditionale romanesti au nevoie de un cadru legislativ propice si de o protectie de tipul "denumire de origine controlata", cum se intampla cu foarte multe alimente din alte state europene.

Pufuleti Gusto in loc de popcorn, in cinematografele din Suedia

Un alt exemplu de marca authtona care face furori peste hotare, mai ales in Europa, este producatorul de pufuleti Gusto, care la export se comercializeaza sub denumirea Letz. De exemplu, in cinematografele din Suedia nu se vand celebrele floricele de porumb, ci pufuletii produsi de Gusto sub marca Letz Snacks.

Guvernul roman da cu o mana, dar ia cu doua, mai ales ca vrea sa creasca taxele din nou in 2025
Guvernul roman da cu o mana, dar ia cu doua, mai ales ca vrea sa creasca taxele din nou in 2025
Guvernul a aprobat o schema de ajutor de stat pentru activitati productive si pentru industria prelucratoare, o schema mult asteptata pentru mediul de afaceri, in valoare de 500 de milioane de...
Schimbări în topul orașelor unde trăiesc cei mai mulți miliardari. În prezent, există 3.279 de super-bogați la nivel global
Schimbări în topul orașelor unde trăiesc cei mai mulți miliardari. În prezent, există 3.279 de super-bogați la nivel global
Mumbai a devenit capitala asiatică cu cel mai mare număr de miliardari, depăşind Beijingul, potrivit unei liste a bogaţilor la nivel mondial, realizată de Hurun Research Institute, transmite...
#branduri romanesti de succes, #marci autohtone preferate in afara, #notorietate de nivel international , #Cifra de afaceri