Constructorul auto Dacia, divizie a grupului francez Renault, nu va intra pe segmentul autovehiculelor mini, a declarat vineri directorul operational de la Renault, Carlos Tavares, pentru Automotive News Europe.
Chiar daca importanta segmentului mini a crescut ca urmare a crizei economice din regiune si a interesului consumatorilor pentru autovehiculele mai mici si mai ieftine, Tavares a subliniat ca este multumit de actuala gama de produse Dacia. "Ceea ce vreau este sa evitam sa avem prea multe modele", a declarat Tavares.
Directorul operational de la Renault a apreciat ca daca Dacia si-ar extinde gama de produse costurile de marketing ar deveni prea mari. "Trebuie sa comunicam brandul in loc sa ne fragmentam bugetul de marketing pentru prea multe modele. Gradul de notorietate al brandului Dacia este destul de redus", considera Tavares.
In presa din Franta si Germania au aparut articole potrivit carora Dacia intentioneaza sa construiasca un model din clasa mini pentru a concura cu vehicule precum Fiat Panda sau Volkswagen Up. Cel mai recent articol publicat de revista germana Autobild sustine ca Dacia va lansa un model mini cu cinci usi cu un pret de aproximativ 5.000 euro. Masina ar urma sa fie o combinatie intre Renault Twingo si Dacia Sandero.
In prezent, Dacia vinde cinci modele in Europa, iar cele mai bine vandute sunt Sandero si Duster, fiecare cu peste 30.000 de unitati vandute in primele patru luni ale acestui an. Celelalte modele vandute de Dacia sunt sedanul Logan, Lodgy minivan si utilitara Dokker.