Acasa la Dacia (3)

Miercuri, 29 Aprilie 2009, ora 16:42
2632 citiri
Acasa la Dacia (3)

Ca orice companie din domeniul auto, si Dacia a fost lovita de criza economica mondiala. Cu toate acestea, oficialii de la uzina sustin ca cifrele pe primul trimestru sunt imbucuratoare, tinand cont de situatia economica, iar premisele sunt de redresare pana cel putin in vara. Aceste premise sunt introducerea motorului de 1.2 litri pe Sandero si introducerea cutiei cu 6 trepte pe modelul Logan.

Primul lucru care impresioneaza vizitatorii dupa ce trec de poarta este marimea platformei Dacia de la Mioveni: 3 milioane de metri patrati, incluzand aici 623.000 m2 de cladiri.

A doua surpriza este faptul ca nu exista decat extrem de putini roboti in toata fabrica, 8 roboti care sunt rezervati pentru controlul de calitate si superfinisari pentru arborii cotiti, suduri de mare precizie, sau pentru aplicarea de mastic pe capota motorului sau la instalarea bordului.

Nivelul scazut de automatizare nu afecteaza productivitatea, Dacia fabricand 1200 de unitati pe zi, recordul fiind de 1360 de unitati pe zi. Prin acest lucru Dacia are grija de oamenii din Mioveni, asigurandu-le dreptul la munca.

In acest sistem de productie – 95 % bazandu-se pe munca manuala, un anacronism al zilelor noastre, trebuie sa recunoastem ca este un compromise care bucura pe toata lumea. Pe o parte forta de munca e mai ieftina decat robotii, iar pe de alta Dacia pastreaza locurile de munca si chiar creeaza altele noi.

Provocarea o reprezinta cresterea abilitatilor profesionale a angajatilor a caror medie de varsta este de 36 de ani, care au un bun nivel de cultura generala. Gratie atat “Scolilor de Dexteritate” cat si “Dojo-urilor de siguranta si calitate", indicatorii de calitate au fost imbunatatiti cu 50% intre 1999-2002, iar accidentele de munca s-au redus  cu 50% intre 2001 pana in prezent.

Un exemplu este Uzina Mecanica (unde se produc motoare, cutii de viteze si transmisii) unde rata de rebuturi este de 70 ppm (parti per milion) adica la un million de motoare este acceptata o cifra de 70 de rebuturi. Un oficial al sectiei ne-a precizat ca niciodata nu s-a atins aceasta cifra de 70 de rebuturi. In Uzina Mecanica de la Mioveni se produc motoarele Renault de 1.4 si 1.6 litri alimentate cu benzina si dieselul de 1.9 litri, care echipeaza unele modele Renault Kangoo.

La Dacia lucreaza in prezent circa 9000 de oameni, uzina asigurand-le acestora 9.000 de portii de mancare calda, gratuit, transport gratuit, echipament de protectie si de lucru, gratuit. La Dacia salariul mediu este de 350 de euro net pentru 40 de ore de lucru pe saptamana, uzina oferind muncitorilor preturi speciale si scheme de creditare atractive pentru a putea cumpara un Logan

In alta ordine de idei, un aspect impresionant al workflow-ului este absenta stocurilor in site-ul de productie: toate componentele, cerute de la cei 143 (in principal romani) de furnizori, sunt calculate pe o productie de la zi la zi in functie de cerinte. Acest stoc minim este unul dintre secretele automobilului de “5000 de euro”.
  
Pentru a descuraja productia de piese contrafacute care alimenteaza economia neagra in Romania, Dacia a trecut la identificarea tuturor pieselor din toate modelele sale produse. Pentru automobilisti, aceasta marcare este o garantie a calitatii si sigurantei, piesele contrafacute vandute ilegal pe piata neagra nefiind proiectate in conformitate cu standardele de calitate si siguranta folosite la uzina Dacia. 
  
Initial gandita pentru pietele emergente din Estul Europei, Asia si Africa de Sud, Logan si mai nou Sandero genereaza un interes sporit in Europa de Vest, unde Dacia vinde bine in Franta, Spania, Germania, mai noi Italia, Olanda, Belgia, Elvetia si Austria.

In prezent Logan se fabrica in Rusia, Maroc, Columbia, Iran si India, Brazilia si Africa de Sud.

Cotele de piata ale primelor cinci marci de autoturisme pe anul 2008

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Foto: Auto.ro

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

A fost inventat softul care ghicește dacă un angajat e gata să-și dea demisia. Cum ar putea utiliza patronii rezultatele
A fost inventat softul care ghicește dacă un angajat e gata să-și dea demisia. Cum ar putea utiliza patronii rezultatele
Patronii îngrijoraţi de fluctuaţia angajaţilor sau care îşi pun întrebări despre perioada de timp în care o persoană recrutată va rămâne la noul ei loc de muncă ar putea conta, în...
Amazon spiona concurența cu o divizie secretă. Angajații companiei se dădeau drept antreprenori pentru a strânge informații
Amazon spiona concurența cu o divizie secretă. Angajații companiei se dădeau drept antreprenori pentru a strânge informații
Angajaţii Amazon au „pozat” drept comercianţi terţi pentru a aduna informaţii de la Walmart, eBay şi alţi rivali ai gigantului american. Aceștia au avut acces la sistemele concurenței...
#angajati, #dacia, #economica, #renault , #stiri Dacia