Dacia a pregatit o surpriza de proportii. Producatorul roman a pregatit un produs total nou si neobisnuit pentru gama sa de vehicule. Este vorba despre bicicleta Dacia de 1000 de euro, cu TVA inclus.
Producatorul autohton a dezvoltat in secret o versiune prototip a
noului produs, iar Automarket a reusit sa intre in posesia primelor
fotografii semi-oficiale. De la prima vedere se observa ca bicicleta
Dacia poarta noul logo al companiei romanesti.
Din informatiile
preliminare cunoastem ca bicicleta va purta numele companiei romanesti
si va fi comercializata in toate showroom-urile Dacia din tara. De
asemenea, Dacia va exporta noul produs in tarile vest-europene prin
intermediul retelei Renault.
Noul produs Dacia a fost dezvoltat si conceput de Centrul Tehnologic Renault din Romania. Folosind
un termen automobilistic, ne permitem sa va invitam sub capota
bicicletei Dacia. Inginerii romani au recurs la implementarea unui
program din care sa rezulte o bibicleta performanta, creata special
pentru mediul urban aglomerat.
Asadar, la capitolul design merita
mentionat caracterul aerodinamic al bicicletei Dacia. Forma finala a
cadrului este rezultatul testelor intreprinse de proiectantii Dacia,
care au colaborat cu specialistii de la Trek, una dintre cele mai mari
companii de biciclete de sosea.
O alta caracteristica
importanta a viitoarei biciclete Dacia este folosirea fibrei de carbon.
Cadrul bicicletei si furca - fata sunt confectionate integral din fibra
de carbon, ceea ce explica in mare masura pretul de 1.000 de euro la
care este estimat modelul Dacia. In plus, bicicleta dispune de
suspensii moi pe fata, adaptate in mod special drumurilor drepte, frane
pe discuri si far automat cu halogen.
Noua bicicleta
dispune de prezenta schimbatoarelor Shimano, ceea ce presupune ca toate
subansamblele bicicletei Dacia sunt confectionate de producatorul
japonez, dar nu exista inca o confirmare oficiala in acest sens.
Varianta
standard prezinta 18 viteze, realizabile din cele 3 foi si 6 pinioane
ale butucului - spate. Dacia a pregatit si o versiune racing a
bicicletei sale, cu 21 de viteze si cu variatiuni mai mari intre foaia
mare si pinionul mic. Vorbim despre o foaie mare cu 55 de dinti si un
pinion mic de 7 dinti, marimi specifice doar bicicletelor profesionale.
Versiunea racing va fi disponibila fara aparatori si portbagaj, cu
suspensii rigide si pedale profesionale.
Bicicleta Dacia
racing va fi comercializata din toamna alaturi de un pachet complet de
accesorii, pantofi, casca si manusi de ciclist. Pretul la
care specialistii de pe piata bicicletelor profesionale si performante
il estimeaza pentru versiunea racing se ridica la circa 2200 de euro.
Prima
generatie a bicicletei romanesti va fi produsa la Mioveni si este
destinata in special tinerilor oameni de afaceri din orasele
aglomerate. Bicicleta Dacia intra pe un segment de piata aflat la un
nivel calitativ extrem de inalt, dar modelul romanesc are avantajul
pretului. Se vehiculeaza ca Dacia va lansa pe piata noua bicicleta
odata cu modelul Sandero in Romania, urmand sa existe o promotie prin
care cele doua produse sa fie vandute la pachet.