Ce masuri adopta Spania si Franta pentru salvarea industriei auto

Vineri, 28 Noiembrie 2008, ora 13:07
1863 citiri
Ce masuri adopta Spania si Franta pentru salvarea industriei auto

In timp ce autoritatile de la Bucuresti asteapta un raspuns favorabil din partea Comisiei Europene cu privire la suspendarea taxei auto pentru automobilele noi, vazandu-se nevoite sa amana intrarea in vigoare a acestei masuri, marile puteri economice de pe Batranul Continent pregatesc masuri si mai radicalepentru salvarea industriei de profil. Astfel, Spania va pompa in sectorul auto 800 de milioane de euro, suma

fiind destinata protejarii catorva mii de locuri de munca care risca sa

fie desfiintate pe fondul actualei crize economice.


Masura a fost anuntata la scurt timp dupa ce Ford, unul dintre cei mai

mari constructori mondiali prezenti pe piata spaniola, a anuntat ca va

sista productia la fabrica din Valencia pentru trei saptamani. Decizia companiei americane, luata de comun acord cu sindicatele, va afecta peste 5.000 de angajati.


Per ansamblu, pentru stimularea economiei, Guvernul condus de Jose Luis

Rodriguez Zapatero va aloca 11 miliarde de euro pentru sprijinirea

proiectelor legate de infrastructura, dezvoltare, cercetare, turism si

sectorul auto.


Spre deosebire de planul romanesc de "crestere economica si locuri de

munca" in valoare de 10 miliarde euro, propus de premierul Calin

Popescu-Tariceanu, care prevede crearea unui numar de 40-50.000 de noi

ocuri de munca in patru ani, strategia autoritatilor de la Madrid va

incuraja aparitia a 300.000 de locuri de munca numai in 2009.


Pe de alta parte, Franta s-a declarat deja de acord cu reducerea TVA, masura inclusa in programul de stimulare economica, anuntat in urma cu cateva zile de Jose Manuel Barroso, presedintele Comisiei Europene (CE).


Autoritatile de la Paris spera sa poata stimula pe aceasta cale

consumul, industria auto urmand sa fie unul dintre marii beneficiari.


Pana in prezent, marii producatori, Renault si Peugeot, au anuntat sistari temporare ale productiei, ca urmare a scaderii drastice a vanzarilor.


In Romania, pe langa suspendarea taxei auto, Guvernul a mai decis alte

doua masuri, ambele de natura sa stimuleze productia autohtona.


Astfel, Dacia ar putea castiga mai mult decat importatorii de

automobile noi pe seama redistribuirii cotelor nealocate in cadrul

programului Rabla, precum si de pe urma masurii guvernamentale care

prevede dublarea numarului de autoturisme care vor fi inlocuite in 2009

din parcurile institutiilor publice.

Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă, Directorul Financiar al ONE United Properties, a participat la cea de-a treia ediție a Quarterly Report, din 6 martie, eveniment marca Ziare.com, alături de partenerul principal...
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Peste 80 din cei 186 de angajaţi ai combinatului de alumină Alum SA din Tulcea vor rămâne fără locuri de muncă, începând de luni, a anunţat, joi, 28 martie, subprefectul judeţului...