Comisia Europeana, impotriva taxei romanesti pe masinile vechi

Miercuri, 28 Februarie 2007, ora 03:58
1053 citiri

Comisia Europeana cere Romaniei sa renunte la taxa mare perceputa pe autoturismele vechi aduse din Occident. Dupa experienta Poloniei, impotriva desfiintarii taxei se pronunta firma Dacia controlata de concernul francez Renault si adreseaza apelul: "Nu transformati Romania in groapa de gunoi auto a Europei".

Romania, care la inceputul anului a intrat in UE, este criticata deja de Comisia Europeana din cauza taxei de inmatriculare a atototurismelor. Din ianuarie, amatorii de masini uzate din UE la prima inmatriculare a automobilului in Romania trebuie sa plateasca deja taxe mai mari - pana la 8000 de euro. "Statele UE au dreptul sa impuna taxe, cu conditia ca ele sa nu discrimineze cumpatorii de masini din alte state ale UE. Aceasta taxa este insa discriminatorie" - a apreciat comisarul UE Laszlo Kovacs, care la sfarsitul saptamanii trecute a fost la Bucuresti. Kovacs a anuntat ca Comisia Europeana va trimite un grup de experti, care vor ajuta autoritatile Romaniei sa pregateasca prevederi conforme cu legislatia UE. Totodata Kovacs a avertizat: "Daca prevederile romane nu vor fi corectate, vom fi nevoiti sa incepem procedurile legate de violarea tratatului de aderare".

Nu s-a anuntat cat timp are la dispozitia Romania pentru schimbarea taxei pe atomobilele vechi, pana cand Comisia Europeana va face plangere contra ei la Curtea Europeana de Justitie.

Bucurestiul are probleme, pentru ca la reducerea taxei pe automobilele vechi se opune categoric firma de automobile Dacia, care apartine concernului francez Renault. Dacia produce automobilul ieftin Logan, oferit in special pietelor in dezvoltare din Romania, Rusia, Maroc, dar si din Europa Occidentala.

"Nu putem fi de acord ca in Romania sa se repete ceea ce se intampla in Polonia dupa intrarea in UE in anul 2004" - avertizeaza intr-un comunicat oficial Dacia, amintind ca in decurs de doar 2,5 ani au fost aduse in Polonia 2,5 milioane de automobile vechi din UE, iar vanzarea automobilelor noi a scazut drastic. In fiecare luna in Polonia sunt aduse in medie 100.000 de autovehicule uzate, adica atatea cate au intrat in Romania in intreg anul 2006. Dacia spune ca alegerea caii poloneze echivaleaza cu reducerea securitatii rutiere si va avea consecinte catastrofale pentru mediu.

"Automobilele Dacia echipate cu motoare care indeplinesc normele Euro 4 emit in medie 130-140 g CO2 la 100 km. Emisiile de gaze ale unui atotomobil care are peste zece ani se ridica si la 500 g. In cazul unui singur automobil care parcurge 15.000 km pe an exista o emisie suplimentara de 5 tone CO2 pe an" - avertizeaza firma romana. Si previne ca reducerea taxei pe automobilele vechi din UE ar putea submina increderea firmei Renault in Romania si reduce continuarea investitiilor. Deja de acum concernul francez are probleme cu muncitorii de la Dacia, care ameninta cu greva daca nu vor primi majorari salariale. In prezent un muncitor de la Dacia castiga in medie 250 euro pe luna.

Sursa: Rador

HoReCa, 1/5 din PIB – TradeVille
HoReCa, 1/5 din PIB – TradeVille
Evoluția Cifrei De Afaceri Din Comerțul Cu Ridicata Cifra de afaceri din comerțul cu ridicata (cu excepția comerțului cu autovehicule si motociclete) a scăzut, in luna ianuarie, cu 20%...
Ministerul Dezvoltării a virat peste 286 de milioane de lei, pentru plățile restante din programul "Anghel Saligny"
Ministerul Dezvoltării a virat peste 286 de milioane de lei, pentru plățile restante din programul "Anghel Saligny"
Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei (MDLPA) a virat suma de 286.390.685,13 lei, în vederea decontării facturilor pentru 237 de obiective finanţate prin Programul...