Cum a ajuns Dacia sa aiba showroom chiar si pe Coasta de Azur

Vineri, 15 Ianuarie 2010, ora 09:46
1832 citiri
Cum a ajuns Dacia sa aiba showroom chiar si pe Coasta de Azur

In timp ce majoritatea executivilor trebuie sa dea explicatii serioase actionarilor pentru scaderile din 2009, multe pozitii de management fiind astfel sub semnul intrebarii dupa un an dezastruos in multe sectoare, Fabrice Cambolive, managerul responsabil de vanzarile Dacia, in Romania are un bilant pe care nu ar fi pariat nimeni la inceputul anului 2009, ajutat insa de rezultatele de pe pietele vest-europene.

La inceputul lui 2009, Dacia trimitea oameni acasa din lipsa de comenzi, se gandea chiar sa concedieze aproape 4.000 de salariati, vanzarile in Romania se prabuseau cu peste 50%. La final de 2009 rezultatele comerciale arata cel mai bun an din punct de vedere al vanzarilor, nicio inchidere de dealeri si intrarea constructorului de la Mioveni in topul celor mai mari exportatori.

In 2010 Dacia, unul dintre principalii exportatori de pe piata locala, care detine 15% din exporturile Romaniei, va paria mai mult pe piata autohtona, in contextul in care in 2009 programele "Rabla" din Europa de Vest au dus Germania si Franta in topul pietelor constructorului autohton, in timp ce Romania a coborat pe locul al treilea.

La un an de la preluarea conducerii vanzarilor Fabrice Cambolive se asteapta ca in 2010 cota de piata a Dacia sa se mentina la acelasi nivel ca in 2009 sau chiar sa creasca. "In 2010 estimam ca Dacia isi va mentine cota de piata la aproximativ 28% pe piata locala, in timp ce pe pietele occidentale ne asteptam la o scadere a vanzarilor", a spus directorul comercial al companiei.

Cambolive gestioneaza vanzarile din Romania, dar este responsabil de stabilirea parteneriatelor comerciale cu importatorii europeni ai marcii. Astfel, desi bilantul din Romania arata o scadere de 50%, rezultatele comerciale din Europa demonstreaza ca 2009 a fost cel mai bun an pentru Dacia. La nivelul anului trecut mai multe marci au derulat operatiuni masive de destocaj, care au atras dupa sine si reduceri semnificative, care au permis unor marci de volum sa ajunga cu modelele de baza in segmentul de pret al modelelor Dacia.

Odata cu reducerea stocurilor si revenirea preturilor este posibil ca Dacia sa inregistreze o crestere a cotei de piata in 2010. "Nu pot spune ca Dacia este sau nu in avantaj daca celelalte marci ofera sau nu discounturi." Productia uzinei Dacia se va mentine si in 2010 la un nivel de peste 250.000 de unitati, in conditiile in care anul trecut s-a apropiat de 300.000 de masini, ajutata atat de programele "Rabla" ramase in Europa, dar si de noul Duster, care a intrat in fabricatie pentru lansarea comerciala de la inceputul lunii martie.

Exporturile au urcat la 85%

Principala piata vest-europeana pentru Dacia in 2009 a fost Germania, cu vanzari de 84.937 de unitati, de aproape trei ori mai ridicate decat in 2008, urmata de Franta cu 65.956 de autovehicule si Italia cu 21.739 de unitati.

"Exporturile Dacia au atins un nivel de 270.000 de unitati din totalul vanzarilor, reprezentand 85% din totalul vanzarilor constructorului. Dintre acestea aproximativ 200.000 de masini au avut ca destinatie Europa de Vest", a spus Fabrice Cam­bo­live.

Vanzarile Dacia pe piata locala au atins in 2009 un volum de aproape 41.900 de autovehicule, potrivit statisticilor companiei, in scadere cu 50% fata de 2008, reprezentand 28,9% cota din piata, in crestere cu 1,5 puncte procentuale fata de anul anterior.

In Germania, cea mai mare piata a constructorului autohton in 2009, Renault AG estimeaza pentru Dacia vanzari de aproximativ 30.000 de masini in 2010, in scadere cu 65% comparativ cu anul anterior, pe fondul disparitiei programului de casare.

In 2010 Germania, cea mai mare piata pentru Dacia anul trecut, nu mai deruleaza niciun program de tip "Rabla", in timp ce Franta, cea de-a doua piata, a micsorat prima de casare de la 1.000 de euro la 700 de euro in primul semestru, iar incepand cu luna iulie subventia va fi diminuata la 500 de euro.

La nivel european programe de casare vor mai fi aplicate, printre altele, in Italia si Spania, Romania, dar si Rusia, unde sunt exportate colectii CKD de la Mioveni si asamblate la uzina AvtoFramos sub emblema Renault. 

Radu Scarlat (Bento) la Quarterly Report 3: ”Rezultatele din 2023 au fost un record pentru noi”
Radu Scarlat (Bento) la Quarterly Report 3: ”Rezultatele din 2023 au fost un record pentru noi”
Radu Scarlat, Director General & Președinte al Consiliului de Administrație Bento, a participat la cea de-a treia ediție a Quarterly Report, din 6 martie, eveniment marca Ziare.com, alături de...
Investiții inteligente în mobilierul pentru camera copilului
Investiții inteligente în mobilierul pentru camera copilului
Când vine vorba de amenajarea camerei copilului tău, fiecare piesă de mobilier pe care o alegi joacă un rol crucial în crearea unui spațiu atât funcțional, cât și primitor. Mai mult...
#Dacia, # actionari, # vanzari, # bilant , #stiri Dacia