Dacia a fost in ianuarie cea mai bine vanduta marca auto din Bulgaria, cu 138 de autovehicule, fata de 100 de unitati vandute pe plan local in ianuarie 2009, pe o piata aflata in declin cu 47,6%, la 1.160 de unitati.
Comparativ cu decembrie, Dacia a inregistrat o crestere de 11,9%, potrivit datelor prezentate, miercuri, de Asociatia Producatorilor Auto si Dealerilor din Bulgaria. Doar alte doua marci au inregistrat cresteri in ianuarie, respectiv Renault si KIA.
Vanzarile Renault au avansat cu 41,9%, la 44 de unitati, iar cele ale KIA cu 43,3%, la 43 de unitati, potrivit Novinite.
Dacia a fost urmata in topul vanzarilor pe ianuarie de Peugeot, cu 119 masini, si Ford cu 118. Interesul crescut al bulgarilor pentru Dacia este explicabil prin pretul mai scazut al modelului produs in Romania, potrivit organizatiei, citata de publicatia Darikfinance.
In 2009, Dacia a fost a saptea marca in functie de vanzari in Bulgaria, cu 1.744 unitati, in crestere cu 6,7% fata de anul 2008, arata datele disponibile pe site-ul asociatiei constructorilor auto.
Constructorul roman a fost depasit anul trecut de Toyota (2.820 unitati), Peugeot (2.263 unitati), Volkswagen (2.251), Opel (2.191), Ford (2.030) si Citroen (1.829).