Dacia, cel mai valoros brand romanesc

Marti, 12 Decembrie 2006, ora 16:21
1271 citiri

Compania Dacia s-a clasat pe primul loc in Top 50 Cele mai valoroase branduri din Romania, clasament realizat de D&D Research si Brandient.Valoarea brandului este aproximata la 387,4 milioane de euro.Cercetarile studiului s-au bazate pe rezultatele firmelor romanesti in anul 2005 din 22 de industrii, in timp ce modelul de calcul a cumulat forta financiara, perspectivele firmelor si a brandurilor, riscul categoriei, rata de redeventa si brand equity.

Pe locul doi s-a clasat Banca Comerciala Romana, cu o valoare a marcii de 355,6 milioane de euro, urmata de BRD Group Societe Generale, cu o valoare a brandului de 208,3 milioane de euro.

De asemenea, Petrom (retail) s-a clasat pe locul patru, cu o marca in valoare de 86,4 milioane de euro, iar Sensiblu, pe locul cinci, cu o valoare a brandului de 82 milioane de euro.

In primele zece locuri ale Top 50 Cele mai valoroase branduri din Romania se regasesc si Rompetrol (retail) - 72,5 milioane de euro, Cristim - 62,8 milioane de euro, Asirom - 60,9 milioane de euro, Altex - 59,4 milioane de euro si Domo, 41,4 milioane de euro.

'Firma Cristim are in prezent o cifra de afaceri de 150 de milioane de euro, suma investita in campaniile publicitare fiind de aproximativ 4,5 milioane de euro', a declarat, pentru Rompres, directorul general al companiei, Radu Timis.

Potrivit declaratiilor sale, notorietatea marcii sale este de 42 la suta, in timp ce cota de piata este de 17 - 18 la suta.

Cristim produce zilnic 100 de tone de mezeluri.

'10.000 de chestionare au fost distribuite in mediul rural si cel urban. Pentru acest studiu au fost selectate 206 de marci romanesti din totalul celor 3700 existente pe piata. Au fost excluse din cercetare criteriile clasice de apreciere, precum masurile arondate conceptului de pozitionare', a declarat Dragos Iliescu, director cercetare cantitativa D&D Research, in cadrul unei conferinte de presa.

Concluzia trasa de Aneta Bogdan, reprezentant al firmei de consultanta Brandient, in urma analizarii clasamentului, este ca 'romanii anului 2006 mananca mult, fac credite, conduc Dacia si beau multa bere'.

Bloombiz

(Sursa: Rompres)