Dacia isi schimba "fata" si strategia

Joi, 31 Ianuarie 2008, ora 10:17
1617 citiri
Dacia isi schimba "fata" si strategia

Dacia lucreaza la schimbarea siglei, ca parte a strategiei de repozitionare pe piata, prin atragerea clientilor tineri si activi, potrivit datelor obtinute de EVZ.

Noua sigla Dacia, prezentata in companie la sfarsitul saptamanii trecute, este o combinatie intre identitatile vizuale ale Renault si Nissan, grupul din care face parte Dacia, dar pastreaza aceeasi forma. Schimbarea nu este radicala, fiind mai degraba un "facelift".

Albastrul siglei vechi va fi inlocuit cu gri metalizat, iar centrul va fi alb, similar siglei Renault. De la Nissan, logoul Dacia a pastrat plasarea numelui marcii pe o banda gri, cu litere negre. Oficialii companiei au refuzat sa confirme aceste informatii.

Dacia intentioneaza sa schimbe profilul clientilor si sa pozitioneze Logan pe piata ca masina ideala pentru tinerii intre 25 si 35 de ani. Procesul de schimbare a publicului-tinta a inceput in urma cu cel putin un an. In mesajele transmise pana acum pe diverse canale de comunicare, Loganul este asociat cu o masina "generoasa" ca spatiu si "inovatoare", pentru ca are toate dotarile unei masini scumpe, la preturi mult mai mici.

A patra sigla

Aceasta este a patra sigla pe care o vor purta autoturismele produse la Mioveni. Prima sigla a Dacia (UAP) a folosit imaginea unui vultur, sigla cu tenta "chirilica" a inceput sa fie folosita din 1975, iar cea albastra, asemanatoare unui scut, a fost adoptata dupa achizitia Dacia de catre Renault si este folosita in prezent.

"De regula, schimbarea logoului unei companii se intampla in momentul in care sunt necesare aduceri la zi. In 2000, Dacia a schimbat sigla nu doar pentru ca avea un nou proprietar, ci si pentru ca lansa o noua gama de produse si tintea un nou public", ne-a declarat Constantin Stroe, vicepresedintele Dacia. Dacia va lansa in aceasta primavara o noua varianta de pick-up, al patrulea model derivat din Logan - dupa berlina, break (MCV) si utilitara (VAN). In toamna acestui an va incepe si productia unui model hatchback, derivat din Sandero, autoturism lansat la sfarsitul anului trecut in America de Sud. Se speculeaza ca in curand se va lansa si un SUV derivat din Logan.

Industria auto nu face schimbari radicale

Schimbarile radicale ale siglei nu sunt caracteristice industriei auto si se intampla foarte rar, potrivit Anetei Bogdan, specialist in branding al companiei Brandient. "Mai degraba se fac «facelifturi», pentru a corecta diverse probleme ale marcii sau pentru a indica o schimbare. Logoul pe care Dacia il are in prezent nu este la fel de puternic ca numele marcii", a mai spus specialistul.

<a href=http://evz.ro/articole/detalii-articol/392916/Dacia-isi-schimba-fata-si-strategia/>Evenimentul Zilei</a>

<b>Bloombiz</b>

<b>Bloombiz.ro Newsletter </b>

Aboneaza-te la <a href=http://newsletter.vodanet.ro/gateway/?a=YT1CbG9vbWJpel8xMiZiW109aW5mb2Jsb29tYml6XzE4 target=_blank>newsletter-ul infoBloombiz</a> ca sa primesti in fiecare dimineata, prin e-mail, ultimele informatii legate de companii, afaceri, economie, piata imobiliara, plasamente financiare, cariere si lifestyle.


Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă, Directorul Financiar al ONE United Properties, a participat la cea de-a treia ediție a Quarterly Report, din 6 martie, eveniment marca Ziare.com, alături de partenerul principal...
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Peste 80 din cei 186 de angajaţi ai combinatului de alumină Alum SA din Tulcea vor rămâne fără locuri de muncă, începând de luni, a anunţat, joi, 28 martie, subprefectul judeţului...