Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Dacia, mai buna decat Renault, Citroen, Ford si Opel

Dacia, mai buna decat Renault, Citroen, Ford si Opel

Dacia s-a clasat pe pozitia a 13-a intr-un studiu privind satisfactia clientilor germani. In topul realizat de firma de cercetare JD Power, Dacia a depasit marci precum Renault, Citroen, Ford si Opel.

Studiul a fost efectuat pe internet si a inclus parerile a 16.200 de persoane care detin un automobil al marcii respective de cel putin doi ani. Cercetarea a cuprins 27 de marci, prin 113 modele.

Topul satisfactiei este condus de Daihatsu (843 de puncte din 1.000), Alfa Romeo (835 puncte) siMercedes-Benz (835). Pe pozitia a patra s-a situat BMW (834 puncte), iar top cinci a fost incheiat de Audi.

Marcile Toyota, Mazda, Mini, Skoda si Honda completeaza primele zece locuri ale clasamentului.

Pozitiile 11 si 12, in fata Dacia, sunt ocupate de Volvo, respectiv Mitsubishi.

Cu 810 puncte din 1.000, cu patru puncte mai putin decat media generala, Dacia s-a clasat pe pozitia a 13-a, la egalitate cu Volkswagen. Dacia a devansat marci precum Suzuki, Nissan, Seat, Renault, Citroen, Hyundai, Ford, Kia si Opel.

Potrivit Mediafax, constructorii Peugeot, Fiat, Chevrolet si Smart s-au clasat pe ultimele patru locuri ale topului.

Daihatsu, clasat pe primul loc pentru prima data de la inceperea studiului, in 2002, a punctat mai ales datorita costurilor de intretinere reduse.

Studiul JD Power noteaza ca exista o legatura foarte stransa intre gradul de satisfactie al clientilor si loialitatea fata de o anumita marca, deoarece 74% dintre cei intervievati au spus ca "iau cu siguranta in calcul" achizitionarea unui automobil de la acelasi producator.

Cele 16.200 de persoane au tinut cont de 67 de criterii, grupate in patru grupe: atractia pe care o genereaza masina (32%) - care include performantele, design-ul si confortul -, calitatea si fiabilitatea (26%), costurile de intretinere (22%) - grupa care include consumul de carburant, asigurarea si costurile de service-ul -, iar ultima grupa a fost satisfactia referitoare la serviciile prestate de dealer (20%).



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1257 ori
Citeste mai multe despredacia renault citroen opel