Dacia, masina-simbol a romanilor, cucereste incetul cu incetul piata auto din Italia, anticipand pentru 2009 vanzarea a circa 14.000 de autovehicule, dublu fata de anul trecut, potrivit cotidianului italian "Corriere della Sera".
Jurnalistii din Peninsula compara Dacia cu Ikea, in urma
pretului redus si a versatilitatii produselor lansate pe piata de
producatorul roman. Constructorul de la Mioveni a vandut in iunie cu
26% mai multe masini fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Anul
acesta, constructorul roman mizeaza pe vanzari in Cizma de 9.500 de
unitati, pentru ca in 2009 numarul masinilor marca Dacia vandute in
Italia sa ajunga la 14.500 de autovehicule.
Clientul Dacia din Peninsula are 47 de ani, este barbat casatorit, are
studii medii si superioare. Loganul MCV atrage, in schimb, clienti mai
tineri si mai elevati. "Este vorba despre un consumator practic, care
are nevoie de o masina spatioasa si solida. Faptul ca tehnologia nu
este de ultima generatie nu pare sa conteze", a declarat Mauro
Tedeschini, directorul revistei auto "Quattroruote". In 92% dintre
cazuri, Dacia a inlocuit o masina care a fost folosita, in medie, circa
8 ani.
Clientii Dacia sunt atrasi nu numai de pretul mic, cat si de spatiul
interior generos al masinii. Salvatore Pistola, presedintele asociatiei
constructorilor straini din Peninsula, UNRAE, considera ca succesul
Daciei pe plaiurile italiene poate fi explicat prin explozia pretului
petrolului, slaba crestere economica a Italiei si sistemul fragil al
creditelor din Cizma.