Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Dacia Sandero in teste: o "scumpete" de low-cost

Dacia Sandero in teste: o "scumpete" de low-cost
Oferta bogata la preturi cat mai joase, comparativ cu modelele concurente, este partial umbrita de limitele lui Sandero.

Sandero vine cu o serie de premiere pentru
Dacia. La nivel vizual, probabil pentru prima data in intreaga istorie
a Dacia, se poate vorbi despre design la unul dintre modelele marcii. E
drept, si acesta este imprumutat, dar este mult mai atractiv decat
liniile colturoase promovate pe Logan. La nivelul sigurantei active,
ABS-ul este, in sfarsit, standard pentru Sandero.



Tot in premiera,
vorbim si despre existenta unui sistem de asistare la franarea de
urgenta, care reduce cu 20% distanta de franare. Ca sa ramanem pe
teritoriul sigurantei oferite de noul model, Sandero se remarca, din
pacate, prin existenta unui singur airbag, cel frontal pentru sofer, in
versiunile de echipare de baza.



E drept, alte trei airbaguri, cele laterale si
cel frontal pentru pasager, pot fi achiztionate optional, indiferent de
versiunea de echipare. Cu toate acestea, existenta celor patru
airbaguri reprezina doar un minimum-minimorum de siguranta, care ar
trebuie sa existe, la fel ca si ABS-ul, pe orice masina, indiferent de
clasa din care face parte sau de categoria de pret.



Airbagurile
laterale pot fi comandate optional pentru 200 de euro, iar cel frontal
pentru pasager pentru 100 de euro. Acest lucru face insa ca pretul de
baza, de 6.890 de euro pentru echiparea Sandero a modelului cu acelasi
nume, sa ajunga la 7.190 de euro.



Sandero ar putea fi testata
in acest an de organizatia independenta Euro NCAP. Potrivit oficialilor
Dacia-Renault, noul model ar putea primi patru stele la capitolul
siguranta oferita pasagerilor adulti. Insa tot reprezentantii companiei
au admis ca masina care va fi testata va avea patru airbaguri, si nu
unul singur, asa cum exista in dotarea standard. Probabil ca la testele
Euro NCAP Sandero cu un singur airbag nu ar obtine mai mult de 2 stele.



Modelul Logan are 3 stele din maximum de 5 posibile, in ceea ce
priveste protejarea pasagerilor adulti in caz de impact. Din 2009, Euro
NCAP intentioneaza sa schimbe modul de calcul privind acordarea
punctajelor, ceea ce ar insemna ca, daca testele ar avea loc anul
viitor, Sandero ar putea primi mai putine puncte.



La capitolul
confort, masina are destul spatiu interior de oferit. Modelul, lung de
4,02 metri, se inscrie in clasa mica, in functie de lungimea masinii,
insa ampatamentul de 2,59 metri il plaseaza aproape de media clasei
compacte, care este de 2,62 metri. Doar ca exemplu, un Volkswagen Golf
are un ampatament de 2,58 metri, cu un centimetru mai mic decat al lui
Sandero. Spatiul interior este la fel de mare ca la Logan. Inaltimea
masinii, de 1,53 metri, ofera destul spatiu pentru locurile din spate.
Volumul portbagajului este de 320 de litri.



E mai mic decat la Logan,
unde acesta masoara 500 de litri, insa si Sandero este mai scurt cu 23
de centimetri decat Logan. Cu bancheta spate rabatata se pot obtine
insa 1.200 de litri. Pacat insa ca aerul conditionat nu poate fi
comandat, nici macar optional, pentru versiunile de echipare Sandero,
Ambiance sau Preferance. Aerul conditionat este oferit standard doar
pentru echiparea Laureate, varful de gama pentru motorizarea de 1,4
litri, si Laureate-Prestige, echiparile de top in cazul motorizarii de
1,6 litri. Cel mai ieftin Sandero cu aer conditionat costa 8.950 de
euro sau 9.350 de euro, in cazul motorului de 1,6 litri si 90 de
cai-putere.



Asadar, daca ar fi sa adunam dotarile necesare pentru un
minimum de siguranta si confort, mai exact cele patru airbaguri si
aerul conditionat, ajungem la un pret de 9.250 de euro pentru Sandero
de 1,4 litri si 75 de cai-putere. Reprezentantii Dacia-Renault sustin
insa ca decizia de a nu include aerul conditionat printre dotarile
optionale a avut la baza situatia vanzarilor de modele Logan, unde
clientii nu s-au inghesuit sa comande aceasta dotare.



Cele
doua motorizari pe benzina sunt suficiente pentru a pune in miscare cu
lejeritate masina care cantareste sub 1.050 de kilograme. Desi cuplul
motor maxim de 128 Newton-metri este disponibil de la 3.000 de rotatii
pe minut, in cazul versiunii de 1,6 litri, masina se misca cu adevarat
bine in plaja de 3.500-4.000 de rotatii pe minut. Nu am realizat un
test special pentru consum, dar acesta s-a cifrat la 7,6 in jurul celui
dat de producator, de 7,2 litri, insa cu mentiunea ca vitezele au fost
schimbate la peste 3.000 de roatii. In oras, consumul urban a ajuns si
la 10,6 litri la 100 de kilometri.



Finisarile si materialele
nu sunt cu nimic peste Logan. Micile retusuri ale consolei centrale nu
schimba cu nimic impresia ca te afli mai degraba la volanul unui Logan.
Garantia standard oferita pe Sandero, dar si pe toate modele Dacia
incepand cu 4 iunie, este de 3 ani si 100.000 de kilometri. Acest lucru
reprezinta un progres evident fata de cele 18 luni, cat cuprindea
perioada de garantie anterioara pentru gama Logan pe piata din Romania.



Per
ansamblu, Sandero este un Logan in haine noi, dar este si o masina
solida care ofera un bun raport pret/calitate/performante. Atata timp
cat nu cautam confortul unei masini de clasa medie, motoarele unei
super-sportive si finisari sau materiale de lux, Sandero se recomanda
ca prima masina pentru clientii tineri si deschide un inceput nou
pentru Dacia. Sandero are potentialul de a atrage un public catre un
segment de piata, cel al hatchback-urilor, prea putin atractiv pentru
romanii care prefera, in general, sedanurile si portbagajul mare.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2443 ori