Dacia trage pe dreapta doua saptamani

Marti, 11 Noiembrie 2008, ora 12:07
1510 citiri
Dacia trage pe dreapta doua saptamani

Compania Dacia va intrerupe produc?ia in perioada 20 noiembrie-7 decembrie, din cauza "sc?derii brutale a pie?elor auto, de?i este un succes atat la export, unde i?i cre?te cota de pia??, cat ?i in Romania", se arat? intr-un comunicat al companiei.

Ca urmare a degradarii situatiei pe pietele auto, atat la export cat

mai ales pe principala sa piata, Romania, situatie care risca sa se

prelungeasca, si pentru a nu-si creste stocurile, Dacia este nevoita sa

isi intrerupa productia.

Dacia a decis sa opreasca productia intre 20 noiembrie si 7 decembrie

2008, masura la care constructorul auto a mai apelat pentru alte patru

zile, respectiv 30-31 octombrie si 13-14 noiembrie, din cauza scaderii

pietelor auto externe, unde sunt livrate 65% din modelele Logan. In total, la Dacia Mioveni nu se va lucra 21 de zile.

Cei 9.000 de angajati vor primi 85 % din salariul total brut,

conform Contractului Colectiv de Munca Dacia 2008 si vor beneficia si de tichetele de restaurant aferente zilelor de intrerupere a

activitatii, tichete pe care le-au primit in avans.

"Adancirea crizei financiare si economice in luna octombrie a dus la o

scadere importanta a pietelor auto, inclusiv cea a Romaniei. Astfel,

piata auto a scazut in octombrie 2008 fata de octombrie 2007 in Romania

cu circa 30 % , iar aceasta tendinta

va continua probabil si in lunile urmatoare", precizeaza oficialii companiei.

Desi piata mondiala a scazut cu 9 % in

octombrie 2008 fata de perioada similara din 2007, exporturile Dacia au

crescut cu 20,2 %, crestere insuficienta pentru a compensa scaderea masiva a pietelor auto din Europa.

Dacia a exportat 23.794 vehicule in octombrie 2008, respectiv 142.124

vehicule in primele 10 luni ale lui 2008. Dintre acestea din urma, in

Franta au fost vandute 35.329 unitati.

Pe de alta parte, liderii

sindicali de la Uzina Dacia sunt de p?rere c? sistarea produc?iei ii va

afecta grav pe angaja?i, mai ales pe aceia care au credite bancare, ?i

c? sper? ca m?surile ce vor fi luate de administra?ie in viitor s? nu

includ? ?i disponibiliz?ri.

"Sunt

trei motive mari pentru care s-a ajuns in aceast? situa?ie. Ma?inile

second hand aduse in Romania ne-au b?gat 17 zile in ?omaj. Apoi,

programul Renault ne-a adus in aceast? situa?ie ?i, nu in ultimul rand,

sc?derea dramatic? a vanz?rilor in ?ar? a f?cut ca uzina s? se inchid?

pentru aceast? perioad?. Situa?ia este dramatic?, pentru c? angaja?ii

de la Dacia i?i socotiser? veniturile pentru perioada respectiv?

suplimentate prin lucru in dou? sambete. Acum, nu numai c? nu vor mai

lucra in acele zile, dar vor primi ?i un salariu mai mic cu 15% pentru

perioada cand nu se va lucra deloc in uzin?. In aceste condi?ii le va

fi foarte greu s? pl?teasc? toate creditele ?i datoriile pe care le

au.", a declarat Nicolae Pavelescu, liderul Sindicatului Automobile Dacia.

Un articol de Gabriela Garjoaba

 

Radu Scarlat (Bento) la Quarterly Report 3: ”Rezultatele din 2023 au fost un record pentru noi”
Radu Scarlat (Bento) la Quarterly Report 3: ”Rezultatele din 2023 au fost un record pentru noi”
Radu Scarlat, Director General & Președinte al Consiliului de Administrație Bento, a participat la cea de-a treia ediție a Quarterly Report, din 6 martie, eveniment marca Ziare.com, alături de...
Investiții inteligente în mobilierul pentru camera copilului
Investiții inteligente în mobilierul pentru camera copilului
Când vine vorba de amenajarea camerei copilului tău, fiecare piesă de mobilier pe care o alegi joacă un rol crucial în crearea unui spațiu atât funcțional, cât și primitor. Mai mult...