Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Germania,"un balon de oxigen" pentru Dacia

Germania,"un balon de oxigen" pentru Dacia

Vanzarile Dacia pe piata germana vor creste cu cel putin 50% in 2009, fata de nivelul de 25.500 de unitati raportat anul trecut. Acest lucru va asigura principalului constructor din Romania "un balon de oxigen", a declarat vicepresedintele Automobile Dacia, Constantin Stroe.

Astfel, compania Dacia nu va lua in calcul eventuale disponibilizari pana la sfarsitul acestui an, insa nu are in vedere sa faca angajari pentru sustinerea productiei.

Ar fi o mare eroare sa ne gandim ca suntem feriti de probleme de acum inainte. Balonul de oxigen destul de consistent asigurat de piata germana ne permite insa sa gestionam cu mai putin stres actiunile urmatoare. Programul Rabla din Germania se va termina prin luna august si va trebui sa gasim solutii“, a spus Constantin Stroe, citat de Business Standard.

Potrivit vicepresedintelui Automobile Dacia, producatorul auto estimeaza pentru acest an o crestere de cel putin 50% a vanzarilor pe piata din Germania, a doua piata externa in functie de volume, ca urmare a introducerii primei de casare de 2.500 de euro pentru impulsionarea vanzarilor de masini noi.


Oficialul companiei a admis ca vanzarile Dacia ar putea fi impulsionate si de introducerea unui plan de relansare a vanzarilor de masini ieftinein Rusia, piata unde Dacia livreaza un numar important de colectii CKD (Complete Knock Down, colectii de piese destinate asamblarii in alte fabrici), insa a apreciat ca succesul va fi mai redus decat cel consemnat pe piata germana.

„Este adevarat ca livram un numar insemnat de colectii CKD pe piata ruseasca, insa aceasta sufera complicatii semnificative, ca si cea romaneasca, asa incat nu ne asteptam la livrari semnificative“, a continuat vicepresedintele Automobile Dacia. El a precizat ca este dificil de facut estimari in ceea ce priveste vanzarile globale din acest an, in conditiile in care dificultatile traversate de pietele auto nu permit realizarea unor probleme pe o perioada mai mare de doua luni.

Cadenta de productie a fost majorata la Dacia (in special pentru sustinerea cererii din Germania) de la 1.085 de unitati pe zi la 1.200 de unitati, activitatea desfasurandu-se in trei schimburi.

Guvernul german a introdus recent o prima de casare de 2.500 de euro pentru posesorii de masini mai vechi de noua ani la cumpararea unui model nou. Vanzarile Dacia Logan in Germania au crescut de sase ori in februarie, iar modelul a capatat pe aceasta piata statutul de „simbol ironic al crizei“.


Unele consecinte ale masurii nu au fost anticipate de guvern. Astfel, consumatorii germani nu renunta la masinile lor mai vechi de noua ani pentru un Mercedes, BMW sau Audi noi, care raman scumpe chiar si cu bonusul de 2.500 de euro, si se orienteaza catre Loganul de 7.500 de euro, pentru care reducerea este de 33% din pretul de lista al masinii.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1470 ori
Citeste mai multe despredacia germania unitati vanzarile nivel