Masinile vechi le-au luat fata celor noi

Marti, 19 August 2008, ora 14:21
1373 citiri
Masinile vechi le-au luat fata celor noi

Inmatricularile de autoturisme second-hand s-au dublat, in timp ce la autoturisme noi acestea au scazut cu 2,3 la suta.

Piata auto din Romania a suferit, in acest an, transformari

spectaculoase. In primul rand, datorita faptului ca nu se mai vand atat

de multe masini noi ca in anii precedenti, ba dimpotriva, pe acest

segment s-a inregistrat o scadere de 1,8 la suta, pentru prima data in

ultimii ani.

Concret, in primele luni din 2008, s-au vandut 174.480 masini noi

fata de 177.685 livrate intre ianuarie si iulie 2008. Chiar daca nu

este in cel mai bun an din punct de vedere al performantelor in

vanzari, Dacia a inregistrat, totusi, o crestere de 12,2 la suta.

Din

cele 161.193 unitati produse, 60 la suta au plecat la export (crestere

de 39 la suta). In ceea ce priveste importul de autovehicule, aici a

fost inregistrata o crestere de abia 12,7 la suta (si asta datorita

vehiculelor comerciale) fata de 55 la suta, anul trecut). La

autoturisme, cresterea a fost de numai 10,1 la suta.

Dacia se tine bine

Pe marci, Dacia ramane lider, cu 54.632 masini vandute. In top

urmeaza Renault (15.881), Skoda (15.361), Ford (14.555) si Volkswagen

(14.436).

In ierarhia pe marci, tot Dacia conduce, urmata de Skoda (15.271),

Renault (12.994), Volkswagen (12.202) si Ford (11.369). Cele mai mari

cresteri continua sa le inregistreze marcile noneuropene: Mazda (436 la

suta), KIA (369 la suta), Dodge (182 la suta), Maserati (155 la suta),

Jaguar (141 la suta), Cadillac (130 la suta). Scaderi au inregistrat

Daewoo (-39 al suta), SsangYong (-34 la suta), Chrysler (-32 la suta),

Citroen (-25 la suta), Renault (-24 la suta), Lada (-22 la suta), Alfa

Romeo (-19 la suta)

Din punct de vedere al motorizarilor, iarasi avem de-a face cu o

modificare in evolutia vanzarilor si este posibil ca, in viitor, sa

creasca si mai mult cererea pentru motoarele diesel, avand in vedere

politica UE privind limitarea emisiei de CO2.

Aceeasi politica se

regaseste de altfel si in formula taxei pe poluare din Romania - emisia

specifica de CO2 a motoarelor diesel este mai redusa decat cea a

motoarelor pe benzina. In fine, noile valori ale taxei pe poluare,

care, de la 1 iulie 2008, sunt mai mari pentru autoturismele noi si mai

reduse pentru cele rulate sunt principala cauza a schimbarilor radicale

produse pe piata auto din 2008.

 

HoReCa, 1/5 din PIB – TradeVille
HoReCa, 1/5 din PIB – TradeVille
Evoluția Cifrei De Afaceri Din Comerțul Cu Ridicata Cifra de afaceri din comerțul cu ridicata (cu excepția comerțului cu autovehicule si motociclete) a scăzut, in luna ianuarie, cu 20%...
Ministerul Dezvoltării a virat peste 286 de milioane de lei, pentru plățile restante din programul "Anghel Saligny"
Ministerul Dezvoltării a virat peste 286 de milioane de lei, pentru plățile restante din programul "Anghel Saligny"
Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei (MDLPA) a virat suma de 286.390.685,13 lei, în vederea decontării facturilor pentru 237 de obiective finanţate prin Programul...