Presa italiana vorbeste despre "fenomenul Dacia"

Marti, 27 Noiembrie 2012, ora 11:11
2403 citiri
Presa italiana vorbeste despre "fenomenul Dacia"

Dacia era, in 2004, doar o marca anonima din Europa de Est. Dar in 8 ani, presedintele vizionar al Renault, Louis Schweitzer, a reusit sa transforme marca auto romaneasca in fenomenul Europei, scrie cotidianul La Repubblica.

La inceput a fost sugestia unui automobil la pretul de 5.000 de euro, incredintata unui grup de ingineri din umbra ''Technocentre'' a grupului Renault ''ca un comando''. Apoi, prima masina ''low cost'' a mileniului trei a ajuns pe piata Europei de Est. Loganul costa aproape dublu, dar este o berlina medie cu cinci locuri de dimensiuni medii, nu un ''dovleac''.

Logan, Sandero, Duster, Lodgy si ultima creata, Dokker, sunt deja o familie numeroasa si plac aproape peste tot, nu in Iran si India, dar cu siguranta pe pietele sofisticate din Europa de Vest. Peste 100.000 au fost vandute numai in Italia.

Se intampla ca un proiect, nascut cu sprijinul presedintelui grupului, dar considerat ''clandestin'' intr-un mediu in care fiecare inginer viseaza sa faca un Audi sau un Ferrari, sa devina cel mai potrivit pentru aceste vremuri. Pentru a spune 'la moda', francezii folosesc si expresia 'dans le vent''. Dacia devine ideea 'in vantul'' crizei. Modelele ei sunt ieftine cu adevarat, au ceea ce este necesar si renunta doar la ceea ce este de prisos. Un secret: se dovedesc de incredere.

''Low-cost-ul'' este o diversitate care functioneaza. Plecand de la ''filosofia'' productiva pentru care Schweitzer nu se teme sa-l evoce pe Frankenstein pentru a defini ''creaturile sale romanesti''. Pe Loganul din 2004 pot fi gasite montate diverse functii electronice din prima Renault Twingo, schimbatorul de viteze al Renault Espace si comanda geamurilor electrice ale Megane din prima serie.

Folosirea ''carry on'', cu alte cuvinte a acelorasi componente pe diferite modele, contribuie la reducerea costurilor unui proces de productie reinventat de la zero. Nu este intamplator faptul ca, dupa opt ani, 40% din componente sunt comune pentru ambele generatii ale Logan si Sandero.

La aceasta trebuie adaugat si costul redus al muncii in Romania, la fel ca in Maroc sau Brazilia. O alta trasatura diferita a ''low cost-ului'' tine seama de schimbarea abordarii consumurilor din cauza crizei, survenita in lumea occidentala. Daca in Franta 80% dintre cumparatorii Dacia provin de pe piata second hand, iar 28% dintre proprietarii Dacia au cumparat, ulterior, un Renault, in Italia exista studii, precum cel al ''Datacontact'' care atribuie fenomenului mai amplu ''low cost'' un raspuns precis la ''vantul nou''.

Conform acestui raport, 58,6% dintre respondenti au considerat astazi ''low cost-ul'' o 'tendinta afirmata''; 63,3% considera 'de durata' situatia schimbata a consumurilor iar 50,8% au stabilit necesitatea cautarii celui mai bun raport dintre calitate/pret in cazul cumpararii unei masini.

Primul spot publicitar pentru Dacia Duster ''straluceste'', in opinia ziarului, deoarece sesizeaza ''vantul care sufla'': un cuplu de tineri testeaza si apreciaza Suv-ul, dar in cele din urma nu-l cumpara deoarece costa ''prea putin''. El si ea scot in evidenta un snobism demn de anii '80: indrazneste cineva astazi sa se identifice in ei?, noteaza in final La Repubblica.

Tinerii români au câștigat Campionatul Mondial de robotică FIRST Tech Challenge
Tinerii români au câștigat Campionatul Mondial de robotică FIRST Tech Challenge
Echipa AICitizens de la Colegiul Național „Alexandru Ioan Cuza” din Focșani, Vrancea, a obținut titlul de campioană mondială la Campionatul Mondial de robotică FIRST Tech Challenge, care...
Samsung a lansat unul dintre cele mai scumpe încărcătoare de pe piață. Cât costă și ce știe să facă
Samsung a lansat unul dintre cele mai scumpe încărcătoare de pe piață. Cât costă și ce știe să facă
Samsung a lansat recent un nou încărcător, EP-T5020 50W Super Fast Charging Adapter, care se alătură seriei de accesorii de încărcare rapidă ale companiei, însă nu este inclus în...
#Dacia laudata presa italiana, #presa Italia Dacia, #succes international Dacia , #stiri Dacia