Succesul de care se bucura in programul "Rabla" si vanzarile fara precedent de pe pietele externe sunt principale motive care ii fac pe care munitorii de la Dacia sa spere la o vara linistita. Cel putin pana in septembrie, salariatii Dacia pot sa stea linistiti, nici un om nu va fi concediat, promite Francois Fourmont.
Vanzarile de masini noi se vor situa, in 2009, la jumatatea celor raportate pentru anul 2007, in conditiile in care pana acum scaderea pietei auto este de 65-70% fata de perioada similara a anului trecut, a declarat directorul general al Automobile Dacia, Francois Fourmont, intr-o discutie cu jurnalistii Grupului Realitatea-Catavencu.
In 2007 s-au vandut, in Romania, aproximativ 360.000 de masini noi.
Dacia are alocate, pentru prima etapa a programului Rabla, 1.731 de unitati, dar are deja cereri pentru 5.000 de unitati. Dacia este singura marca aflata in aceasta situatie, inregistrand aproximativ 300 de cereri pe zi. Fourmont a spus ca, la evaluarea pe care o va avea in aprilie impreuna cu Ministerul Mediului, va cere suplimentarea cotei cu 3.000-4.000 de unitati.
In conditiile in care piata interna merge prost, 75% din productia uzinei de la Pitesti (cea mai mare din tot grupul Renault) va merge la export, Romania fiind deja abia a treia piata pentru Dacia dupa Germania si Franta. Ca sa obtina rezultate cat mai bune pe pietele externe, fabrica de la Pitesti va „personaliza“ masinile pentru fiecare piata in parte. „Am inceput deja echiparea cu cutie automata pentru masinile destinate pietelor din Golful Persic, pentru piata italiana livram masini cu GPL, dat fiind ca statul italian acorda o subventie de 2.000 de euro la achizitionarea unui astfel de autoturism, pentru tarile nordice venim cu motorizari pe bioetanol. in plus, avem si un motor de 1,2 litri 16 V pentru tarile care taxeaza foarte mult emisiile de dioxid de carbon“, a spus Fourmont, citat de Cotidianul.
Francezul nu vede motive de ingrijorare nici dupa ce statul german va opri programul de innoire a parcului auto din acea tara, care a adus comenzi masive pentru Dacia. „Gama Dacia este printre cele mai tinere si ofera cel mai bun raport pret-prestatii-volum. Clientul occidental a devenit mai atent la ce plateste. Se orienteaza spre rolul functional al unei masini, mai putin pe aspectele emotionale. in Vest, Dacia reprezinta posibilitatea omului de a accede la o prima masina noua“, a conchis Fourmont.