Renault cauta sponsori pentru motoarele viitorului

Marti, 17 Februarie 2009, ora 14:58
2062 citiri
Renault cauta sponsori pentru motoarele viitorului

Renault a prezentat, astazi, o noua gama de motoare pe benzina cu emisii reduse de dioxid de carbon, care vor fi lansate pe piata in 2012. Constructorul francez cauta parteneri cu care sa imparta costurile si investitiile necesare dezvoltarii de motorizari.

Grupul francez, actionarul majoritar al Dacia, a anuntat ca va investi 150 milioane euro in noua familie de motoare "TCe" - Turbo Controlled efficiency, disponibila pe piata din 2012.

Compania japoneza Nissan, partener de alianta al Renault, urmeaza sa participe cu alte 50 de milioane de euro la dezvoltarea TCe, gama de produse care va reprezenta, in 2015, 85% din totalul motoarelor pe benzina care vor fi vandute de concernul francez. Renault considera ca standardele Euro 5 si Euro 6, care vor fi introduse in septembrie 2009, respectiv 2013, vor creste popularitatea si atractivitatea motorizarilor pe benzina.

Constructorii auto de referinta din Franta, PSA Peugeot Citroen si Renault, au game bogate de motorizari diesel, iar tendinta pietei locale este catre autovehicule pe motorina. Renault a incheiat deja parteneriate cu Suzuki si General Motors, care cumpara motoare diesel produse de concernul francez.

Totodata, grupul discuta cu alti constructori auto pentru a identifica parteneri dispusi sa contribuie financiar la investitiile in dezvoltarea de noi motorizari, pentru a obtine economii importante, a declarat, astazi, directorul diviziei de proiectare de noi motoare a Renault, Jacques Prost. .

Gama de motoare TCe va avea o capacitate cilindrica cuprinsa intre 0,9 si 1,2 litri si va dezvolta intre 90 si 115 cai putere. Mai multe autovehicule care vor fi echipate cu aceste solutii de motorizare vor emite sub 100 grame CO2 pe kilometru, potrivit Renault.

Alianta Renault-Nissan investeste, de asemenea, circa 200 milioane euro pe an, timp de trei ani, pentru a dezvolta o serie de motoare electrice, care vor echipa, incepand din 2011, un sedan si o dubita de talia Kangoo.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Un alt obiectiv al Green Deal pare să fie lăsat uitării: Ponderea transportului rutier de mărfuri a crescut în zece ani
Un alt obiectiv al Green Deal pare să fie lăsat uitării: Ponderea transportului rutier de mărfuri a crescut în zece ani
Comisia Europeană își propunea, prin Green Deal, ecologizarea transportului de marfă, prin urmare, atragerea a cât mai multe companii de transport de marfă pe calea ferată. Însă în...
De ce a renunțat Alfa Romeo la numele "Milano" pentru un nou SUV. Care este noul nume ales de companie
De ce a renunțat Alfa Romeo la numele "Milano" pentru un nou SUV. Care este noul nume ales de companie
Producătorul auto Stellantis a cedat după o confruntare cu autoritățile italiene și a redenumit SUV-ul al cărui nume a fost contestant. Alfa Romeo Milano a stârnit controverse imediat după...
#renault, #dacia, #benzina, #diesel, # costuri , #stiri Dacia