Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Renault si Dacia, de 10 ani impreuna

Renault si Dacia, de 10 ani impreuna

In cei 10 ani de la preluarea Dacia, Renault a investit in Romania 1,5 miliarde de euro, iar platforma de la Mioveni a devenit cel mai mare centru de productie din grupul Renault. In zece ani, Dacia s-a transformat dintr-o marca nationala intr-o marca internationala, produsele sale fiind vandute pe 60 de piete de pe 4 continente, se arata intr-un comunicat al companiei.

Renault a dezvoltat in Romania o filiera completa in domeniul industriei auto, de la design si inginerie, pana la productie, comercializare si servicii post-vanzare. Uzina Dacia de la Miovenia fost complet restructurata si modernizata, iar capacitatile de productie a vehiculelor, motoarelor si cutiilor de viteze au fost extinse, platforma de la Mioveni devenind cel mai important centru de productie din cadrul grupului Renault.

In anul 2006 a fost instalat cel mai important centru de inginerie al grupului Renault din afara Frantei – Renault Technologie Roumanie. Acestuia ii este asociat un centru de design (singurul deschis de un constructor auto in Europa Centrala si de Est) si un centru de testare ale carui lucrari de constructie se afla in derulare in perimetrul orasului Titu si care va deveni operational in anul 2010.

Platforma Logan, un succes comercial mondial

Demarat in anul 2004 cu un singur model de automobil, o berlina tricorp cu doua versiuni de motorizare pe benzina, programul X90 a cunoscut o dezvoltare spectaculoasa, concretizata prin crearea unei game de cinci modele diferite, disponibile in 30 de variante. In cinci ani, vehiculele platformei X90 (platforma Logan) au ajuns sa fie vandute pe 70 de piete ale lumii, din care in 60, sub marca Dacia.

Dispozitivul industrial si logistic al grupului Renault din Romania alimenteaza in prezent toate uzinele care produc modelele Logan si Sandero in Maroc, Rusia, Iran, India, Brazilia, Columbia si Africa de Sud.

Pana la sfarsitul lunii mai 2009, au fost vandute peste 1 450 000 de vehicule Logan si Sandero, din care peste 950 000 sub marca Dacia. Pentru a sustine fabricatia in uzinele din afara Romaniei, centrul logistic ILN (International Logistics Network) de la Mioveni a expediat in ultimii ani peste 2 610 000 m3 de colectii de piese si componente – echivalentul a 760 000 de vehicule.

In Romania, Dacia dispune de cea mai extinsa retea de dealeri, cu 99 puncte de vanzare, si este liderul detasat al pietei.  

Datorita raportului dimensiuni/prestatii/pret unic, familia de modele Dacia a ajuns sa fie apreciata pe pietele mature si exigente ale Europei Occidentale. Dacia exporta in prezent peste 80% din productia sa, principalele destinatii fiindGermania siFranta.

Un vehicul pe minut

Uzina Vehicule Dacia asigura productia a cinci modele (Sandero, Logan berlina, Logan MCV, Logan Van si Logan Pick-Up). Capacitatea sa de fabricatie a fost triplata in ultimii zece ani, ajungand in iunie 2009 la 1 340 vehicule/zi. Practic, in fiecare minut, de pe liniile de montaj ale uzinei iese un vehicul.

Uzina Mecanica Dacia, care produce o gama de trei motoare si doua cutii de viteze, este in prezent al doilea centru de productie mecanica al grupului Renault, o mare parte din productie fiind destinata exportului.


Platforma ILN (International Logistics Network) inaugurata la Mioveni in anul 2005 este cel mai mare centru de acest gen din cadrul grupului Renault.


Evolutia productiei ai vanzarilor Dacia



 


 


 


 


 


 


 


Istoric Grup Renault Romania

La 2 iulie 1999 se semneaza contractul de privatizare a societatii si Dacia devine o marca a Grupului Renault, avand ca principala misiune sustinerea dezvoltarii Grupului pe pietele emergente.

In 2000 are loc lansarea modelului Dacia SupeRNova, prima concretizare a colaborarii franco-romane, un autoturism echipat cu motor si cutie de viteze Renault.

In 2002 are loc inaugurarea centrului de piese de schimb Dacia, iar in noiembrie este lansata gama de vehicule utilitare, Pick Up, echipata cu motor diesel Renault.

In aprilie 2003 are loc lansarea modelului Dacia Solenza, mai intai in versiunea de motorizare 1.4 MPI, pe benzina, iar din septembrie 2003, si in versiunea diesel, 1.9D.

In 2004 are loc lansarea modelului Dacia Logan in doua versiuni de motorizare: 1.4MPI si 1.6MPI. Participarea Renault la capitalul Dacia ajunge la 99,4%

In 2005 este inaugurat Centrul de Export CKD (ILN) si este lansata cea de-a treia versiune de motorizare din gama Logan - 1.5dCi. Datorita modelului Logan, Dacia isi depaseste in 2005 toate recordurile sale anterioare de productie (172.000 de unitati) si vanzari (164.000 de unitati), prin lansarea modelului Logan in Europa Occidentala
 
In martie 2006 este prezentat la Salonul auto de la Geneva Logan Steppe, primul show-car Dacia. In iunie este creat centrul de inginerie Renault Technologie Roumanie, iar in toamna are loc lansarea Logan Prestige 1.6 16V si Logan MCV.



La inceputul anului 2007 Logan MCV patrunde in Europa Occidentala si are loc lansarea modelul Logan Van pe piata romaneasca. In luna iunie are loc inaugurarea centrului de design Renault Design Central Europela Bucuresti.

Anul trecut, Dacia a lansat modelul Pick-up si a prezentat la Salonul auto de la Geneva modelul Sandero. In iunie 2008 are loc lansarea comerciala a modelului Sandero.

In luna martie a acestui an, Dacia a prezentat la Salonul Auto de la Geneva, modelul Duster, primul concept car Dacia, iar in mai la Salonul auto de la Barcelona, Dacia a prezentat Sandero Stepway, model care a fost lansat pe piata luna trecuta.


Gabriela Garjoaba



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2981 ori
Citeste mai multe despredacia lodan mioveni renault