Demisia directorului de operatiuni al Renault, Patrick Pelata, din cauza scandalului de spionaj, pune in pericol planul grupului francez de a revitaliza vanzarile din Europa si de a se extinde pe pietele emergente, potrivit unei analize Bloomberg.
Demisia lui Pelata, anuntata pe 11 aprilie, lasa Renault fara un responsabil permanent pentru operatiuni intr-un moment in care constructorul auto incearca sa-si aduca afacerile de baza la o profitabilitate consistenta.In timp ce Dacia se bucura de vanzari in crestere, ponderea marcii Renault in inmatricularile de masini noi de pe piata vest-europeana a fost, in medie, de mai putin de 8% in ultimii trei ani, fata de aproape 11% in 2002, potrivit datelor Asociatiei Constructorilor Auto Europeni.
Compania mizeaza pe imbunatatirile realizate de seful de proiectare Laurens van den Acker si pe castigarea de teren pe pietele emergente pentru a ajunge la vanzari de trei milioane de unitati si o marja de profit operational de 5% in 2013.
"Renault si-a stabilit tinte care s-au dovedit dificile chiar si cu o echipa de management stabila.
Plecarea lui Pelata va intarzia luarea unor decizii importante, iar problemele partenerului Nissan aparute dupa cutremur reduc si mai mult sansele indeplinirii obiectivelor", a spus Albrecht Denninghoff, analist la Silvia Quandt Bank.
Renault ar putea raporta pentru primul trimestru vanzari de 9,5 miliarde de euro, in crestere cu 4,7%.
In schimb, vanzarile PSA Peugeot Citroen, principalul concurent din Franta al grupului, au avansat cu 10%.
Pelata a demisionat in fata presiunii exercitate de guvernul francez, cel mai mai mare actionar al constructorului auto cu o participatie de 15%, in urma adimiterii de catre conducerea grupului ca a concediat pe nedrept mai multi directori, acuzati fara temei de spionaj.
Actiunile Renault au scazut cu 12% de la inceputul anului.