Brandul de turism al Romaniei, pe magiunul de Topoloveni

Marti, 03 Mai 2011, ora 13:32
1626 citiri
Brandul de turism al Romaniei, pe magiunul de Topoloveni

MDTR a incheiat un protocol de colaborare cu societatea Sonimpex Serv Com SRL, singurul producator al magiunului de Topoloveni, cu privire la promovarea brandului de turism al Romaniei pe borcanele cu magiun de prune, conform NewsIn.

Comisia Europeana a acordat pe 8 aprilie magiunului de prune Topoloveni prima certificare de Indicatie Geografica Protejata pentru un produs traditional romanesc.

Directorul general al Sonimpex Serv Com SRL, Bibiana Stanciulov, a declarat marti in cadrul unei conferinte de presa ca, in prezent, exista 1000 de produse agricole si alimentare protejate de sistemul european de calitate al denumirilor de origine protejata (DOP) si indicatiilor geografice protejate (IGP). Potrivit acesteia, reteta magiunului de Topoloveni are 100 de ani. Totodata, in Romania exista aproximativ 2500 de produse traditionale omologate la nivelul Ministerului Agriculturii.

"Romania are traditii locale, agricole si alimentare, cu un potential exceptional. Recunoasterea europeana pentru magiunul de Topoloveni este un prim pas, un drum deschis pentru promovarea si protejarea produselor de calitate romanesti, in Europa si in afara ei. Ii felicit pe producatori pentru acest succes si sper ca si altii le vor urma exemplul", a declarat in urma cu o luna comisarul european pentru agricultura si dezvoltare rurala, Dacian Ciolos, dupa semnarea deciziei de inregistrare a produsului romanesc in registrul denumirilor de origine si indicatiilor geografice protejate.

#magiunul de topoloveni, #mdtr, #brandul de turism al romaniei, #produse traditionale romanesti , #stiri Dacian Ciolos