Omul de afaceri Ion Tiriac, care importa marca Mercedes-Benz, in parteneriat cu o reprezentanta a constructorului german, a declarat cu ocazia lansarii noii generatii Jaguar XF, ca, in cazul in care Daimler alege sa intre pe piata romaneasca, Romania ar putea rivaliza cu tarile cu traditie auto din centrul Europei.
"Daca Ford ar face 500.000
de masini, pe langa Logan, care face 350.000, asta inseamna ca in doi
ani s-au facut 1.000.000 de Ford. Mai vine Mercedesul, mai face un Pic
si poate ajungem tarile astea mari, mari de tot, ca Slovacia sau Cehia.
Cehia face un milion si trei sute anul acesta", a adaugat Tiriac. El a
aratat ca Romania este preferata inca pentru constructia fabricii
Daimler, insa are handicapul distantei mari fata de centrul industriei
auto din Europa de Vest. "Eu, cand am fost la Geneva, am asistat la
discutia intre Guvern si intre presedintele lui Mercedes si suntem inca
in carti, dar avem concurenti foarte mari. (...) Exista o sansa, dar
concurentii sunt foarte mari, sunt tari cu o infrastructura pusa mult
mai la punct decat a noastra", a spus Tiriac.
Potrivit lui Tiriac, principalul handicap al
Romaniei consta in distanta foarte mare fata de Europa Occidentala. "La
un moment dat, o fabrica dintr-asta, depinzand de pozitia geografica pe
care o are, ajunge ca produsul final sa fie cu 50 de euro mai scump la
fiecare suta de kilometri.
Daca esti in locul ideal, costa X, daca esti
in locul ideal plus 100 de km, costa X + 50, si daca esti cu 500 de km,
X + 250 de euro, care, va dati seama ca 250 de euro, chiar la un
Mercedes, il face prohibitiv pentru vanzare", a explicat omul de
afaceri.