AFP (Franta), 20 iunie 2008 - Decizia grupului de automobile Daimler de a construi o uzina Mercedes in Ungaria si nu in Romania, asa cum afirmasera mai multi responsabili romani, se explica prin infrastructura precara a acestei tari.
"Mercedes evita Romania din cauza soselelor cu gropi", titreaza cotidianul Gandul, care vede decizia grupului ca pe o "amenda data responsabililor din Transporturi".
"Am pierdut o investitie de aproape un milion de euro din cauza infrastructurii slabe", scrie la randul sau Evenimentul Zilei.
Potrivit vice-presedintelui uzinei Dacia (grup Renault) de la Pitesti, Constantin Stroe, care a indrumat Daimler cu ocazia examinarilor facute in Romania, doua argumente au cantarit in favoarea Ungariei.
"Primul a fost calitatea infrastructurii, pentru ca o asemenea investitie trebuie sa fie situata in apropierea a cel putin doua cai de transport: o autostrada si cale ferata", a declarat Stroe ziarului Gandul, subliniind faptul ca Kecskemet, localitatea aleasa de Daimler, raspunde acestei exigente.
Romania nu are decat doua autostrazi, cu o lungime totala de 220 kilometri, si proiectul americanilor de la Bechtel, care prevede construirea celei de-a treia autostrazi intre Brasov (centru) si Bors (nord-vest), inregistreaza intarzieri importante.
Al doilea criteriu a fost acela al "apropierii dintre uzina si consumatori", fapt care ar permite reducerea costurilor de transport. Si, avand in vedere ca automobilele Mercedes sunt destinate Europei de Vest, a fost preferata Ungaria, a explicat Stroe.
Potrivit lui, Daimler a examinat trei locuri posibile in Romania, toate situate in regiunea Timisoarei (vest), prea departe totusi de autostrada care incepe la Szeged (sud-estul Ungariei).