Maybach, brandul de ultra-lux din patrimoniul grupului Daimler, a vandut doar 146 de unitati in anul 2007. Acest lucru si lipsa unui model nou reprezinta motive clare pentru inchiderea constructorului german.
Dieter Zetsche, CEO Daimler, a declarat ca sunt suficiente motive ca
Maybach sa fie salvata inainte ca lucrurile sa se inrautateasca si mai
mult, dar nu a exemplificat absolut niciunul.
Inca o problema
semnalata in dreptul brandului Maybach este cauzata de succesul
marcilor rivale, Bentley si Rolls-Royce anuntand vanzari record in
2007.
Dieter Zetsche a declarat ca cele 146 de unitati
Maybach vandute in 2007 reprezinta doar 10% din targetul de vanzari. In
opinia boss-ului german, ultimul model Maybach, Landaulet, nu va avea
un efect pozitiv asupra vanzarilor, dar a tinut sa precizeze ca
investitiile alocate pentru brandul de lux nu sunt atat de mari pentru
a inchide activitatea.
In linii mari, spusele lui
Dieter Zetsche demonstreaza ca Maybach va ramane la acelasi nivel, fara
un plan de restructurare, dar nici cu intentii clare de a mentine in
viata compania.