Mercedes G-Class, off-road la exterior, lux la interior: Succes, indiferent de trendul pietei

Joi, 16 Octombrie 2014, ora 08:55
4598 citiri
Mercedes G-Class, off-road la exterior, lux la interior: Succes, indiferent de trendul pietei
Sursa foto: Daimler AG/Bloomberg

Automobilul Mercedes G-Class este la fel de elegant ca un plug de zapada, costa de doua ori mai mult decat venitul mediu al unei gospodarii americane si nu a mai fost redesenat din 1979, de la lansare, insa vanzarile au atins recent recorduri istorice.

Vanzarile acestui model in forma de cutie s-au triplat in ultimii trei ani, ajungand la 12.000 de unitati in 2013. Modelul de top din aceasta clasa, G 65, cu un motor V12 este cel mai scump Mercedes. Iar executivii companiei spun ca G-Classe va ramane neschimbat, scrie Bloomberg.

Derivat dintr-un vehicul militar, masina de teren de 115.400 dolari este o lectie a modului in care pot fi platite dividende ignorand tendintele din piata. Dupa anuntata retragere, anul viitor, a Land Rover Defender, G-Class va fi printre ultimele SUV-uri "old-school" ramase in productie, iesind in evidenta dintr-o mare de modele.

Prin combinarea unui exterior robust cu luxul din interior, unde sunt incluse un ecran de marimea unei tablete si scaune incalzite din piele, Mercedes a facut ca Beverly Hills sau Riviera Franceza sa fie habitatul natural al G-Class, si nu padurile muntilor Alpi din zona unde este asamblat modelul. Printre posesorii de astfel de automobile se numara si familia Kardashian, care nu mai are nevoie de prezentare.

Sursa foto: Bloomberg

Vanzari in crestere

Viitorul G-Class nu se incadreaza in schimbarile de la Mercedes. Compania din Stuttgart incearca sa-si recastige vechea pozitie din varful automobilelor de lux, pierduta in 2005 in fata celor de la Bayerische Motoren Werke AG. Directorul executiv al Daimler, Dieter Zetsche, a spus obiectivul va fi atins prin vehiculele elegante si sportive.

Segmentul SUV al Mercedes este important. Vanzarile in acest segment au crescut cu 13%, la 324.700 unitati anul trecut. Mercedes si-a extins oferta in acest an cu un nou SUV compact, iar un al saselea model, un coupe M-Class, va fi lansat in 2015.

Sursa foto: Autoblog

G-Class este primul automobil off-road produs de Mercedes, si cel mai scump. SUA este cea mai mare piata, cu aproape o cincime din vanzari, iar mai mult de jumatate dintre aceste automobile vandute la nivel mondial sunt dotate cu cele mai performante motoare, pretul de baza ajungand la 137.150 de dolari.

Levante SUV

G-Class va avea mai multi concurenti, in curand. Maseratii, parte a Fiat Chrysler Automobiles, va pune in vanzare anul viitor Levante SUV, iar Bentley, producatorul britanic de automobile de lux preferat de Regina Elizbath II, a anuntat ca va lansa cel mai scump SUV (circa 240.000 de dolari) in 2016. Rolls-Royce, marca celor de la BMW, a anuntat la salonul auto din Paris ca se gandeste la un SUV.

Bentley SUV. Sursa foto: Top Gear

Totusi, Mercedes se asteapta ca vanzarile de G-Class sa continue sa creasca, a spus Gunnar Guethenke, seful acestei linii de modele. Compania a precizat ca nu considera Maserati si celelalte modele ca fiind competitori, deoarece acestea nu au aceleasi performante.

"Cand vine vorba de o combinatie de off-road si de lux, nu exista nici o alternativa", a declarat Guethenke intr-un interviu. "G-Class ofera genele pentru toate SUV-urile Mercedes-Benz."

Desi majoritatea posesorilor de G-Class nu se aventureze in afara asfaltului, Mercedes consuma mult timp pentru a-i asigura ca o pot face. Vehiculul este testat pe muntele Schoeckl la marginea de sud a Alpilor.

Aici, automobilul "escaladeaza" stanci alunecoase, chair daca unele roti abia daca ating solul. De asemenea, urca pante de 45 de grade si trece cu usurinta prin balti de mai mult de o jumatate de metru adancime.

Modul vechi de construtie al acestuia - in care caroseria este separata de sasiu, si nu combinate ca la modelele moderne - ii ofera o stabilitate foarte mare.

Productia acestuia, care se desfasoara la 30 de minute sud de Schoeckl, in Graz, a pastrat toate particularitatile modelului. Oameni, nu roboti, sudeaza caroseria automobilului, in timp ce altii sustin corpul modelului. In alta hala, croitoresele cos husele de piele ale scaunelor.

Sunt prevazute unele imbunatatiri

Magna Steyr, o filiala canadiana a Magna International (MG), a asamblat automobile Mercedes si are un contract pentru a produce G-Class, valabil pana in anul 2022. In ciuda promisiuniilor lui Zetsche de a pastra G-Class neschimbat, va fi nevoie de imbunatatiri pentru a se incadra in reglementarile UE, mai stricte privind siguranta pietonilor si a emisiilor de noxe, care vor fi in vigoare din 2016.

De asemenea, este luata in calcul si cresterea stabilitatii modelului si a spatiului interior prin adaugarea a inca 10 centimetrii la latime si prin reducerea inaltimii, conform unor surse apropiate.

Chiar daca vanzarile mondiale de SUV-uri sunt asteptate sa creasca intr-un ritm mai accelerat decat cel al intregii piete auto, cota de piata a modelelor "pur off-road" se va diminua de la 5% anul trecut, la 4,1% in 2020, conform IHS Automotive. In aceasta categorie este inclus si Pajero, modelul celor de la Mitsubishi Motors care a castigat de 11 ori Raliul Paris-Dakar.

Mitsubishi Pajero

De asemenea, si Hummer, marca celor de la General Motor, face parte din aceasta categorie, insa aceasta a cazut in dizgratia clientilor si a fost afectata de eforturile celor de la GM sa iasa din faliment.

Hummer. Sursa foto: Huffington Post

Cu toate acestea, Mercedes produce variante tot mai exotice ale G-Class, inclusiv un model cu trei osii 6x6, cu o bena de incarcare in spatele cabinei, care are patru scaune individuale reglabile, incalzite si ventilate. Alte schimbari ar indeparta fanii.

Sursa foto: Top Gear

"Ar trebui sa nu schimbe nimic, altfel legenda s-ar pierde imediat", a declarat Roland Kempf, membru al unui club de posesori de de Mercedes off-road din Stuttgart, care detine doua automobile G-Class. "Nimeni nu are nevoie de un astfel de vehicul, si, cu toate acestea, este o legenda".

Xiaomi trimite un avertisment către utilizatorii de smartphone-uri. Ce trebuie evitat
Xiaomi trimite un avertisment către utilizatorii de smartphone-uri. Ce trebuie evitat
Compania Xiaomi a emis recent un avertisment către utilizatorii săi privind riscurile asociate cu folosirea protecțiilor de ecran cu adeziv lichid UV. În ciuda popularității acestor...
De ce prețurile produselor de pe Shein și Temu sunt atât de mici. Riscurile grave la care se expun cumpărătorii
De ce prețurile produselor de pe Shein și Temu sunt atât de mici. Riscurile grave la care se expun cumpărătorii
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a anunțat, pe 23 aprilie, că urmează să investigheze platformele de comerț online chinezești Temu și Shein, făcând și o...
#Daimler GClass, #mercedes model, #succes mercedes, #suv mercedes , #stiri Daimler